המדיניות המוניטרית העכשווית

י.ד. כלכלה

לאחרונה חשבתי שכתבתי הרבה פוסטים שעוסקים במדיניות מונטרית מזוויות שונות אבל בעצם לא כתבתי פוסט מקיף שמסביר את דעתי על המצב הקיים ומה אני מציע במקום. אני מאמין שמי שקורא את הבלוג הכלכלי מההתחלה יכול להבין מה אני חושב אבל אין סקירה כללית על העניין. לכן חשבתי להקדיש פוסט אחד למצב הקיים ואז עוד פוסט למה אני מציע.

נתחיל בצמיחה. כבר כמה פוסטים אני חופר לכם שצמיחה היא דפלציונית כלומר מתרחשת על ידי ירידת מחירים. זה לא מובן מאליו. כי מהי בעצם צמיחה? צמיחה איננה גידול בכמות המוצרים במשק. זו תולדה של הצמיחה. צמיחה היא היכולת לעשות את אותו הדבר או יותר בפחות מאמץ. עם לסלול כביש פעם נדרש גיוס פיזי של אנשים שיעבדו, היום משתמשים בציוד כבד שעושה את העבודה. תחשבו על כל היבט והיבט של החיים שלכם. כל היבט והיבט בחיים שלנו נהנה מצמיחה כלומר מהיכולת לעשות את אותם דברים ויותר בפחות מאמץ. אנחנו נוסעים במכוניות במקום ללכת…

View original post 504 מילים נוספות

2 תגובות בנושא “המדיניות המוניטרית העכשווית

  1. בדירוג 500 החברות של כתב העת Fortune ב־2021 הסתכמו המכירות ב־37.8 טריליון דולר, יותר משליש מהתמ"ג השנתי של העולם כולו. מוצר או שירות שנקנה על ידי מיליוני אם לא מיליארדי אנשים – ואז נמכר שוב ושוב – הוא תהליך מסובך. אבל כשהוא מצליח, הוא מאוד רווחי. וזה הנושא שבלב הספר של וויליאם מגנוסון "לשם מטרת רווח: ההיסטוריה של התאגידים".

    אהבתי

  2. י.ד.
    התגובות על המדיניות המונטירית מתחלקות לשני מקומות. כדאי לאחד.

    אהבתי

כתיבת תגובה