מה מקור הסמכות?

הויכוח הגדול המתרחש היום הוא מה מקור הסמכות? זה שורש הויכוח. ועם זאת חשוב להבהיר ולהדגיש זאת כי יש אנשים שלא מבינים זאת. התפיסה ששלטה עד עכשיו בידי משפטנים היתה של סמכות כפולה.יש את הסמכות של העם שבאה לידי ביטוי דרך נבחרי העם שבוחרים ממשלה ויש את סמכות התבונה המיוצגת על ידי שופטים. השופטים לא באים בשם העם אלא בשם התבונה שמכוחה נגזר שלעם יש חופש בחירה בשלטון. היכן חופש הבחירה נגמר? היכן שנציגי התבונה, השופטים, מגבילים אותו. כך השופטים מרשים לעצמם לבחון את סבירות החלטותיהם של נציגי
הציבור, לבטל חוקים ועכשיו גם חוקי יסוד כאינם חוקתיים ולהשליט את נציגם ברשות המבצעת היועץ המשפטי החוק שהתגלם בבשר – וההקשר הנוצרי כאן הוא לא במקרה – מעל הרשות המבצעת. ולכן חשוב לקרוא לזה דמוקרטיה מהותית. כלומר לא דמוקרטיה שבה העם הוא מקור הסמכות אלא התבונה דרך נציגיה המשפטנים הם מקור הסמכות.

לא קשה לראות את ההשלכות ההרסניות של כפל הסמכויות על המשילות הישראלית. כל החלטה חוקית של הגורם הנבחר יכולה
להתהפך ברגע על ידי נציגי הסמכות התבונית בטענות לא ברורות על חוסר סבירות משפטית. גם אם הגורם השלטוני פעל כחוק ובסמכות, הגורם המשפטני נציג "החוק" יכול להחליט ללא סיבה ברורה שזה לא סביר ולבטל את ההחלטה. ככה אי אפשר לממש מדיניות עקבית והחלטית. אולם דומני שיציאה מן המקרה הישראלי למקרה אחר שבו התרחש מאבק דומה של סמכויות יכול להבהיר את מידת הנזק האפשרי כתוצאה מהתפיסה הזו שכן זה לא המקרה הראשון בהיסטוריה שבה תפיסת כפל הסמכויות התקיימה.


בימי הבינים במה שמכונה הקיסרות הרומית הקדושה, שטח שהשתרע על גרמניה וצפון איטליה, התקיימה תפיסה דומה של כפל סמכויות. מצד אחד נציג הרוח, האפיפיור, ומצד שני נציג העם, הקיסר. והמציאות הזו של כפל הסמכויות התגלעה די מהרה למאבק כולל בין הקיסר לכנסיה על סמכות. על המאבק זה ניתן לכתוב הרבה ונכתב הרבה אולם בשורה הסופית דווקא הגורם החלש לכאורה במאבק, הכנסיה, ניצח את הקיסר. סמכויות הקיסר נושלו ממנו והוא הפך לנסיך אחד מיני רבים במרחב הגרמני (ערי איטליה במהלך המאבק התנתקו מהקיסרות). אולם אז כאשר האפיפיור ניצח הוא גילה שזהו ניצחון פירוס, שכן מרגע שסמכות הקיסר פורקה לא נותר אף גורם בגרמניה שיאכוף את סמכות האפיפיור בגרמניה. וכאשר קם נזיר גרמני בשם מרטין לותר וטען כי האפיפיור מושחת הוא הביא לפירוק הכנסיה בגרמניה לאוסף כנסיות שונות הזהה למספר הנסיכויות בגרמניה. היית סובר שאולי עם לותר הסתיימה תפישת כפל הסמכויות אולם לא כך. לותר האמין בשניות הסמכויות לא פחות מההוגים הנוצרים לפניו ואף היה חריף יותר. בעולם הארצי טען לותר שולט השטן, הכוח, בלי שום צורך בלגיטימציה מוסרית או עממית. התוצאות הסופיות לארצות של הקיסרות הרומית הקדושה היו הרסניות. איטליה נכבשה בידי הספרדים והאוסטרים למשך 300 שנה. גרמניה לא נכבשה אך הפכה לשדה הקרבות המרכזי של אירופה. כל מלחמה אירופאית מכובדת התנהלה בשטח גרמניה תוך גרימת נזק והרס רב לאוכלוסיה המקומית. וכאשר גרמניה אוחדה היא אוחדה בכוח הזרוע ולא בהקמת משטר עממי דמוקרטי.

התפיסה של כפל סמכויות הובאה לארץ בידי משפטנים חניכי גרמניה ובראשם חיים כהן, היועץ המשפטי ושופט בית המשפט העליון. כיועץ משפטי חיים כהן נזהר בכל מאודו לא להיתפס כתפקיד פוליטי בממשלה. הוא ייצג את החוק בהא הידיעה ולא היה מוכן לערבב אותו עם פוליטיקה ארצית. אפשר לראות שכבר אז התקיימה התפיסה שהיועץ המשפטי הוא נציג החוק למרות שכתוצאה מחולשתה היחסית של המערכת המשפטית תפיסה זו הוצנעה. בשנות השמונים יחסי הכוחות השתנו ובפס"ד דרעי- פנחסי כבר לא חשש אהרן ברק להשליט את היועץ
המשפטי על ראש הממשלה רבין כנציג החוק שעליו לא ניתן לחלוק. לאור ההבנה הזו אפשר להבין מדוע שרים לא יכולים להציג את עמדתם באופן ישיר מול בג"ץ. מה לאנשים המייצגים אינטרסים קטנונייים וכיתתיים במקרה הטוב, וגזעניים במקרה הרע, בהיכלי הצדק? במרחב התבונה רק אנשים השייכים לתבונה כמו היועץ המשפטי והשופטים יכולים לדבר ולא כל מיני פוליטיקאים עלובים וקטנוניים כמו איתמר בן גביר. המאבק בין כפל הסמכויות השונות הולך ומשתרר בישראל כפי שקרה בקיסרות הרומית הקדושה והגיע כבר למצב שבו סמכויות הממשלה נגזלו ממנה בידי המשפטנים למרות החוקים המפורשים האומרים ההפך.

את ההרס והחורבן שיבוא מכך לא קשה לדמיין. כוחה של המדינה נבע ממרותה של המערכת הפוליטית שיכלה להגביל את בעלי הכוח המקומיים ולכוון אותם לעבר מטרה אחת. כל ראשי הממשלה בישראל טובים יותר או פחות היו בעלי סמכות מול גורמי הכוח המקומיים ויכלו לפיכך להגביל אותם בהתאם לתמונה הכללית. אובדן הכוח של הממשלה יגרום לאובדן הכוח המתאם במדינה. המשפטנים מדמיינים שהיועצת המשפטית לממשלה או בג"ץ יכולים לכלול את מרחב הנושאים שראש ממשלה אחראי עליהם. הם טועים וכאשר ראש הממשלה יהפוך לעציץ מדינת ישראל תהפוך למדינה חלשה ועלובה. אני לא יודע אם זה יביא לחורבן המדינה אבל תמו ימיה של מדינת ישראל כמדינה חזקה ועוצמתית. נחמה פורתא אולי נמצא בנפילתה של המערכת המשפטית בבוא היום.

195 תגובות בנושא “מה מקור הסמכות?

  1. ופה ראוי לבוא משל הצפרדע שמעבירה על גבה בנהר עקרב ונעקצת. מה לעשות זה האופי שלי אומרת מערכת המשפט.

    Liked by 1 person

  2. הקבלה מאוד מעניינת שלא חשבתי עליה. תודה.
    כל התפיסה של מערכת המשפט כמייצגת התבונה לא עולה בקנה אחד עם עיקרון הפרדת הרשויות, כיון שבעיקרון הפרדת הרשויות מערכת המשפט היא אחת מרשויות ה*שלטון*, כלומר חלק מהשלטון. אנשים רבים מתייחסים למשפט כאל מערכת של צדק כאשר למעשה היא מערכת שלטונית, שמטרתה סדר, רק שהכלים שלה הם כלי חוק וצדק (או במילים אקדמיות – הם ניתקו את תורת המשפט ממדעי המדינה אף שמשם הגיע המשפט בצורתו המודרנית).

    לזיהוי של המערכת הפוליטית כמושחתת ושל המשפטית כנאצלת אכן יש השפעה נוצרית בהקשר למאבק של הרוח בחומר. המערכת הפוליטית (ממשלה וכנסת) נתפסית כארצית (flesh and blood) והמשפטית כשמימית (The City of God), במקום תפיסה של איזון (הפרדת רשויות/איזונים ובלמים/…) כפי שראו זאת הוגי מדעי המדינה.

    Liked by 3 אנשים

  3. השופטים לא באים בשם העם אלא בשם התבונה שמכוחה נגזר שלעם יש חופש בחירה בשלטון

    בִּישִׁישִׁים חָכְמָה, וְאֹרֶךְ יָמִים תְּבוּנָה. (איוב, פרק יב, פסוק יב)

    תבונה, תובנה, אינטלגנציה. השופטים נבחרו בשם החוק שמתוכו נגזר שלעם יש חופש בחירה. התבונה היא חוכמת העם המתבטאת ב120 חברי כנסת ישראל והגיוון שלהם.
    השופטים מתבקשים לבצע את חובתם וללמוד את החוק בכשרון ולפרש אותו בהבנה. כמו הרופאים והמוסכניקים. אף אחד לא ביקש מהם להיות שומר סף ובכלל תבונה זה משהו אלוהי. מניין לי שרוח הקודש החליטה להתגלם בעורכי דין בתחפושת גלימה שחורה?
    תבונה כנראה היא מונח בעיתי, הטייסים שלנו אמורים להיות נבונים אבל לאחרונה נהגו כמו ילדים מפונקים.
    רוב האקדמאים אמורים להיות משכילים, יש קשר בין שכל לתבונה? בין תואר אוניברסיטאי לתבונה?
    האם לשופט יש יותר זכות להעביר ביקורת על הממשלה מאשר לחברה להגנת הטבע? מי אמר שהם נבונים יותר?

    Liked by 3 אנשים

  4. יש נקודת אמת בעמדה המשפטנית. כל קבלה של סמכות מגיעה מהתבונה כולל האמונה
    שמקור הסמכות נמצא בעם. כפי שהרב שמעון שקופ כותב אפילו קבלת התורה מגיעה
    מהכרעת התבונה. אבל ניכוס התבונה בידי משפטנים והטענה כי הסבירות, החוק, איזון
    הרשויות ועוד נמצאים בידים שלהם זו פשוט עזות מצח מקוממת שאין הדעת יכולה
    לסבול.

    Liked by 2 אנשים

  5. רק אם יש לך קשר עם חייל שלא דרך הבלוג של תמריץ.
    זה לא יפה לכתוב בבלוג של תמריץ "אנא עבור לבלוג השכן".
    אולי לשלוח קישור לנושא שעלה פה וחייל יגיע מעצמו, אבל לא לכתוב במפורש לחייל לעבור לפה.

    וחוץ מזה, מה חייל יעשה פה? כולנו מסכימים על הכל.
    צריך להביא לכאן בנטיסט או שמאלני ואז לחייל יהיה מה לעשות פה.

    Liked by 1 person

  6. אני בנטיסט ובעד מתווה אלבשן פרידמן לרפורמה. אני חושב שגם בנט תומך בזה.
    עתידן שולח לי לינקים לדיונים פה מידי פעם.
    י.ד , תוציא צו גם ל3718 בנוסף לזקן ואני אולי אשתדל (בלי נדר) לתת חייל סיבות שיהיה לו מה לעשות פה.

    Liked by 1 person

  7. גרום
    מתווה אלבשן פרידמן מקובל גם על רוטמן (אבל לוין נדמה לי שהתנגד). אם יש לך מקור על תמיכה של בנט מאוד מעניין.
    אחד הדברים המוזרים ביותר בכל הסיפור הזה שלא ראיתי שום סקר שנעשה על התמיכה הציבורית במתווה אלבשן פרידמן. כמובן סקר אינו מספיק אבל הוא יכול להיות התחלה של כיוון לפתרון. יתכן שיש כאן פתרון שמקובל על רוב מוחלט של הציבור אבל התקשורת שבידי השמאל הקיצוני לא מעוניינת להעלות אותה והנוכחות הימנית בתקשורת עסוקה אך ורק בתגובה למה שמעלה השמאל.

    אהבתי

  8. מסכים.
    מתווה פרידמן-אלבשן מאוזן.
    קצת מוזר לי רעיון "תיבת נוח" אבל בסה"כ הוא מתווה טוב.

    אהבתי

  9. גם אני לא העלתי על דעתי את האנלוגיה למלחמות, הממושכות ורבות הקורבנות, בין הקיסרים לבין האפיפיורים.
    תרגיל מחשבתי מעניין. ומפחיד.

    מה שחשבתי עליו הרבה יותר קרוב לזמננו ולארצנו.
    ההתנגשויות בין מפא'י של בן גוריון לבין הליכוד של מנחם בגין ונסיכי הליכוד בנוגע לחוקה לישראל ובנוגע לכוחו היחסי של בית המשפט בהשוואה לכוח הרשות המחוקקת והמבצעת.

    מיתוס נפוץ הוא שאין לישראל חוקה בגלל התנגדות החרדים לכך.
    אך למעשה בן גוריון עצמו התנגד לחקיקת חוקה. הוא חשש שכל חוקה תצמצם את חופש הפעולה של הממשלה, תגרע מכוחה, ותעניק לרשות השופטת כוח על נבחרי הציבור. בן גוריון הצהיר שחוקה עלולה לצמצם את חופש הבחירה של רוב העם במה שברצונו שנציגיו יעשו או לא יעשו. מכאן שחוקה אינה צודקת, ורוב העם בישראל לעולם לא יסכים לכך.

    מנחם בגין, מהצד השני, דווקא השתוקק שתהיה למדינת ישראל חוקה מחייבת. נימוקיו הם למעשה תמונת הראי של נימוקי בן גוריון. הליכוד, כמפלגת אופוזיציה נצחית, מאוד סבל אז מעריצות מפא'י ודורסנותה. כלומר, בגין באמת השתוקק לצמצם את כוח הממשלה ולחזק את כוח בתי המשפט.

    לפיכך, לא מקרי כלל שדווקא דן מרידור, אריאל לין ושאר שותפיהם במפלגה, סייעו רבות כל כך לחיזוק ההפיכה המשטרית שעשה אהרון ברק. הם רק שכחו שהליכוד הפסיק להיות האופוזיציה הנצחית למפא'י, והם למעשה גודעים גם את זרועות השלטון שלהם עצמם. או, בלשון י.ד. הם הופכים את שרי הקואליציות שמקים הליכוד לעציצים.

    אפשר להוסיף שיתכן והייתה מעורבת בסוגיה גם השפעה אישיותית.
    בן גוריון, כאדם בעל מעצורים נמוכים לגבי הפעלת כוח, הריח היטב מה יכול לחזקו ומה להחלישו. לא רצוי גם לזלזל בהשפעות המורשת הלניניסטית – הבולשויקית, שמנתחת את כל העולם על פי יחסי כוח.
    מנחם בגין, מאידך, היה הרבה יותר תמים והרבה יותר פורמליסט. דומה יותר לעו'ד פולני מנומס מאשר לבולשוויק כוחני.
    בגין באמת האמין שהכוח שילקח מהממשלה ויוענק לשופטים, מעולם לא ינוצל על ידם לרעה. כנ'ל כנראה גם חלק מנסיכי הליכוד.

    Liked by 1 person

  10. קמיליה,
    הזמנתי את הספר "בן-גוריון והחוקה" של ניר קידר (במסגרת 4 ספרים ב-60 ש"ח בסטימצקי) כי הנושא הזה העסיק אותי. אעדכן.

    Liked by 2 אנשים

  11. משה ,
    בנט אמר ב13 לפברואר שהוא תומך ברפורמה עם תיקונים(קישור למטה). זה היה לפני הצגת מתווה אלבשן פרידמן ולכן אני מניח שהוא תומך.
    ראיתי גם את שקד בראיון אצל הראל סגל ואם אנני טועה גם היא תומכת המתווה.
    שאלתי גם את תמריץ שהצביע בשבילה אם הוא הבין למה הוא הצביע ( הרי מצע ימינה ברשות בנט/שקד ב2017 או ו 2019 מכיל את הרפורמה לפני המתווה) והוא ענה תשובה לא ברורה ו /או שהוא לא מתעסק/קורא או מתווכח על הגדרות. אפשר לראות לאן זה מוביל.
    (אגב , לוין אמר שמתווה אלבשן פרידמן הוא חידוש מעניין – אני מסיק שהוא היה חותם עליו עכשיו)
    https://mobile.mako.co.il/news-politics/2023_q1/Article-886fd8cf3eb4681027.htm?Partner=rss

    אהבתי

  12. מתווה אלבשן פרידמן הוא מתווה מכני מידי (למה שאופוזיציה תקבל מספר מקומות שווה באופן קבוע בלי קשר לגודלה?) ולכן אני מציע מתווה רך יותר של 60% מוועדת חוק ומשפט למינוי שופטים ו80% להדחת שופטים (90 ח"כים להדחת שופטי בית משפט עליון). אם הקואליציה קטנה היא תזדקק לאופוזיציה ואם היא גדולה אז האיזון יהיה פנימי בתוך הקואליציה.

    Liked by 1 person

  13. אני רק מוסיף את זה גם פה:

    ב-2019 פרסמה מפלגת "הימין החדש" של שקד ובנט את תוכנית "המהפכה המשפטית". תחת הכותרת "תוכנית 100 הימים" פורטו 5 צעדים: ביטול הוועדה למינוי שופטי העליון, אישור הממשלה והכנסת למינוי שופטי העליון לאחר המלצת שרת המשפטים ועריכת שימוע ציבורי, חקיקת פסקת ההתגברות למניעת ביטול חוקים ע"י בג"ץ, מינוי יועצים משפטיים בידי השרים ואפשרות לייצוג עצמי של שרים בבג"ץ שלא באמצעות היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות – וצמצום סמכויות בג"ץ להתערבות בשיקול הדעת של השרים.

    Liked by 1 person

  14. אפרופו , דמוגרפיה
    ראיתי שקישרתם לקטע אחר של עוד אילן ציאון.
    הזמינו אותו גם לערוץ טוב.
    ראו פה דקה 11

    Liked by 3 אנשים

  15. י.ד. אני לא מבין את העניין הזה של זכויות לקואליציה מול קולות לאופוזיציה (למה שאופוזיציה תקבל מספר מקומות שווה באופן קבוע בלי קשר לגודלה?)
    הקואליציה אצלנו כבר מורכבת ממספר רב של מפלגות בעלות דעות שונות, תפסיק לקרוא לכולם אופוזיציה קואליציה. כשהכנסת הולכת להצביע היא אומנם מצביעה ברוב המיקרים העקרונים, לא בכלל המקרים, תחת מטריה אחת, אבל לא פעם מצביעים הצבעות אישיות.
    זוהי דמוקרטיה, אם הרוב מצביע, הרוב קובע. כך היה במשפט זדורוב הבוקר השופטת במיעוט לא אמרה: מגיע לי קול וחצי כי אני במיעוט.

    הרגת אותי עם הפוסט החדש, אני מעלה את הבלוג שלך בקוורה לא בתור בלוג דתי ואתה תבריח כל מציץ ונפגע. אולי תמצא דרך להציג את הפוסטים בנפרד כ מסורת, פוליטיקה, וכו

    אהבתי

  16. ענק
    שום מתווה שאינו כניעה מוחלטת לא תתקבל על ידי האליטות. כרגע המצב הוא שהאליטות מושכות אחריהם את השמאל המתון וחלק מהימין. אבל מתווה פרידמן אלבשן (או כל מתווה שיעלה על ידי שיתוף שמאל/ימין מתון שאינם פוליטיקאים) יכול לשחרר את המתונים מהקיצוניים ולשחרר את המדינה.

    אהבתי

  17. אני מסכים לגמרי. לכן אני חושב שרוב כללי של 60% בוועדת חוק ומשפט הוא מספיק
    בלי קשר לקואליציה/אופוזיציה.
    בקשר לסוגת הפוסטים, הקוראים הוותיקים רגילים למעבר החופשי שלי בין סוגי
    פוסטים שונים. אפשר להסתכל על הקטגוריות (דבר תורה, סיפורים, פוליטיקה, ביקורת
    ספרות ועוד). הבלוג לאו דווקא שייך לסוגה אחת וזה קשור למצב רוח שלי.
    האמת הצחקת אותי. איפה אתה מעלה אותי?

    אהבתי

  18. משה, בית המשפט לא יסכים לפשרה, מה יש לו להפסיד? להפך, כל "רפורמה" שעגן בחוק את זכות בית המשפט לפסול חוקים תהיה הישג כיוון שכיום אין לו זכות כזו. יש פה גוף אחד, השמאל, שרוצה לשנות את תוצאות הבחירות ללא בחירות, להפיל את הממשלה ולהגיע לשלטון בכל מחיר ומעודד את המהומות כי זה נופל לכיסו, אין לו שום התנגדות לרפורמה רק לשלטון הימין. העובדה שמנהיגי השמאל מרכז לא יצאו נגד תופעת הסרבנות מעידה על מגמה של תמות נפשי עם פלישתים. לו הם היו בשילטון והיו משנים את החוקים העם לא היה יוצא כך לרחובות. תקשיב לזה

    https://rotter.net/forum/scoops1/789268.shtml?utm_source=rotter.net&utm_medium=newsticker

    Liked by 1 person

  19. נראה בשבת מה מצב ההפגנות. ההפגנות של הימין נראות אנמיות.

    טראמפ מואשם בפלילים, השפעה על תוצאות בחירות, שילם לרקדנית עירום כדי שלא תפרסם ברבים את יחסיה עמו. בנו של בידן קיבל תשלומים ממדינות זרות, כולל הרוסים, הנושא הושתק, הילרי קלינטון השתמשה בשרת פרטי ל מכתבים חסויים, אליו פרצו מספר פעמים, הנושא הושתק, ואת טראמפ רודפים על דברים קלים.
    זו השיטה של השמאל. כך יאיר נתניהו נרדף על ידי מערכת המשפט, בדומה לאביו.

    אהבתי

  20. "משה, בית המשפט לא יסכים לפשרה" מסכים. זה כלול במה שכתבתי "שום מתווה שאינו כניעה מוחלטת לא תתקבל על ידי האליטות". אבל המצב כרגע הוא שהשמאל המתון וחלק מהימין המתון נמצא עם בית המשפט – את זה צריך לשנות.

    אהבתי

  21. גבינה
    הפגנות הימין אנמיות אבל עדיין הם חשובות, חשוב להראות אכפתיות. מה שיותר הפריע לי בהפגנות הימין זה שלטי התמיכה בנתניהו. יכול להיות שזה לא הזמן לבקר את נתניהו אבל בטח זה הזמן ללחוץ על נתניהו.
    כשביבי מתקפל מול השמאל שלטים של 'אנחנו עם ביבי' פירושם אנחנו בעד התקפלות.
    כשביבי לא מפטר את גלנט אז שלטים של 'אנחנו עם נתניהו' פירושם אנחנו בעד גלנט.
    השלטים צריכים להיות בנוסח "ביבי מצפים ממך לפטר את גלנט", "ביבי מצפים ממך לעמוד מול השמאל"

    Liked by 1 person

  22. כמעט כל מי שאני מכירה, טוען שיש להגביל את כוחו של בית המשפט, אבל רק לא שביבי יהיה דיקטטור. דיקטטור הוא אדם המחזיק את השילטון ללא סמכות, כמדומני בחירות הן סמכות.
    בזמנים כתיקונם, מפלגות השמאל מרכז היו אמורות להתייצב לצד הקואליציה. הרצון למוטט ולהחליף את הממשלה גובר על הכל.

    דיקטטורה Dictatorship דִּיקְטָטוּרָה (בעברית: רוֹדָנוּת), שיטת ממשל בה נשלטת המדינה על ידי אדם יחיד או קבוצת מיעוט של אנשים המרכזת בידה כוח מוחלט, ללא הפרדת רשויות, כך שהדיקטטור (הרודן) שולט בשלוש רשויות השלטון: הרשות המחוקקת, הרשות השופטת והרשות המבצעת.

    https://tovnews.co.il/64368

    Liked by 1 person

  23. מסכים שגם הפגנות אנמיות הן התחלה טובה והן יתחזקו.
    לא מסכים שצריך שלטים בסגנון "ביבי פטר את גלנט".
    מסכים שאסור ההפגנות הללו יתפסו כתומכות בנתניהו, כיון שהוא יכול בקלות לברוח מהרפורמה הזאת. צריך שההפגנות יתמכו ב:
    1. הצורך ברפורמה משפטית
    2. בוחרי הימין אינם אזרחים סוג ב'

    Liked by 2 אנשים

  24. הרפורמה היתה תירוץ | ההפגנות משנות כיוון: נגד החרדים ובן גביר

    https://www.inn.co.il/news/597002

    תוכן:

    מארגני המאבק נגד הרפורמה המשפטית לא יעצרו את ההפגנות ומזמינים את הציבור להגיע במוצאי שבת לצומת קפלן. "לא נממן מיליציות של בן גביר, תיקצובים מופרכים לאלו שאינם מתגייסים לצבא העם או מתנדבים לשירות לאומי".

    אהבתי

  25. הפייק של מחאת המילואים

    חייל הביא את זה אצל תמריץ

    אהבתי

  26. טענה שמקור הסמכות על המשטרה הוא "מועדון הניצבים" (בכירי המשטרה בדימוס).
    כנראה המקבילה לסמכות העל של השופט העליון בדימוס אהרון ברק.
    כלומר, שהצבא ומערכת המדפט אינם היחידים שמורדים בסמכות נבחרי הציבור.

    מצליח להבהיר על מה ראוי להאשים את בן גביר ועל מה לא.

    מסביר גם לאן מגיעים תקציבי המשטרה, מדוע המוני שוטרים מתפטרים מדי חודש (רמז: לא בגלל המשכורות), מדוע לא ימצאו מספיק מתנדבים ל"משמר לאומי" (רמז: יהיו חשופים לתביעות) ועוד נושאים מעניינים.

    חסרי הסבלנות יכולים:
    – להגביר את מהירות ההפעלה ל 1.25
    – להסתפק בדקה 15 עד 25 + 5 הדקות האחרונות

    Liked by 2 אנשים

  27. הייתי הערב בהפגנה בחורב, היו הרבה מאד אנשים, לא כמו שבוע שעבר אבל בערך כמו לפני שבועיים. (יש משחק של מכבי חיפה נגד באר שבע באותה שעה). אנחנו לא מפחדים היתה הצעקה המאורגנת הערב. יאיר נתניהו פיטר את גלנט, ביבי חלש ולא בשליטה, זו דיקטטורה אמיתית הוא משקר רק לבזבז זמן וכדומה. כיצד הימנים עם תואר שני לא מצליחים להבין שזו דיקטטורה, ביבי יבטל את הבחירות. הדעות שעולות פה אם היית מעלים שם היו הסוף שלכם. אין עם מי לדבר.

    אהבתי

  28. בוקר טוב, הסרטון שהעלתה קמיליה מוצלח ומומלץ, אפשר גם להקשיב לדקות הראשונות, וגם במהירות 1.5, הם נורא פלגמטיים שניהם. הוא מסתדר עם כל הטענות שהמשטרה מכריזה שבלבן גביר תהיה יכולת להפיכה אם יהיה לו משמר לאומי. כל אלו משכנעים אותי שיותר מתמיד חייבים כח רב בידי הממשלה. איך הגענו למצב של רפובליקת בננות??
    שבוע טוב לכולם, אל תתוכחו עם אף אחד זה אף פעם לא עוזר,

    אהבתי

  29. הפייק של מחאת המילואימניקים, שהביא משה דרך חייל זקן, רק מעצים את הטענה שבוצעה/מבוצעת בישראל הפיכה צבאית שקטה.
    בהנחה שבכירי צה'ל ומערכת הביטחון ידעו היטב שמדובר באיומי סרק, שנופחו מעבר לכל פרופורציה, אזי:
    – מדוע התייחסו לאיומי *המתנדבים למילואים* כביטוי מחאה דמוקרטית לגיטימית – וכך עודדו את התפשטות האיומים?
    – מדוע טענו שאם הרפורמה לא תעצר מיידית – ישראל חשופה לאיומים קיומיים?

    *********
    בהקשר זה,
    מצ'ב מעין המשך לסאגת בכירי המשטרה שמקשקשים בזנב (קרי בשרי המשטרה). *לכאורה* באלו שהיו אמורים להיות הממונים עליהם ומכתיבי המדיניות.

    אם הבנתי נכון, אזי ההיררכיה של מדינה *דמוקרטית מתוקנת* אמורה להיות (עפ'י המפכ'ל קראדי):
    1. בראש הפרמידה: חיות (והשופטים העליונים שתמנה לכל הרכב),
    2. היועצת המשפטית לממשלה (ושאר היועמשים)
    3. מנכ'לי משרדי הממשלה, שאר בכירי השירות הציבורי, בהווה ובדימוס. (כולל הרמטכ'ל, ראש השב'כ מפכ'ל המשטרה ועוד.)
    4. ראש הממשלה והשרים שמינה (למרות שלאחר מינויים – אובדת לו הזכות לפטר אותם)

    #################

    לקוח מ ynet – אטילה שומפלבי

    המפכ"ל לשעבר קראדי: בן גביר עלול לבצע הפיכה
    —————————————————————————

    משה קראדי אמר כי השר לביטחון לאומי עלול להשתמש במשמר הלאומי נגד רה"מ "ביום מן הימים", והוסיף: "מציע לנתניהו לראות מה קרה במדינות שבהן לפוליטיקאי היה כוח חמוש משלו". לדבריו, ראש השב"כ יצטרך לחשוב מה לעשות "אם נהפוך לדיקטטורה"

    המפכ"ל לשעבר משה קראדי טען היום (שבת) בשבתרבות של המועצה האזורית עמק חפר כי "המשמר הלאומי" שמתכוונת הממשלה להקים ולהכפיף לשר איתמר בן גביר עלול לשמש אותו לבצע "הפיכה", כלשונו. "אני תוהה איך נתניהו, שהוא כל כך פרנואיד כפוליטיקאי ואיש ציבור, פרנויה שהובילה אותו להרבה הישגים פוליטיים, נותן ליריב פוליטי בגוש שלו כוח חמוש", הוסיף קראדי.
    לדברי המפכ"ל לשעבר, "נתניהו צריך ללמוד טיפה היסטוריה ולראות מה קרה במדינות שבהן לפוליטיקאי היה כוח חמוש משלו. המרחק בין זה לבין העובדה שהוא עם הכוח הזה ישתלט לך על לשכת ראש הממשלה ויעשה הפיכה, הוא קרוב מאוד. לכן הייתי מציע לראש הממשלה להיזהר ולא להפקיד בידי בן גביר כוח כלשהו, כי הוא יעשה בזה שימוש נגדו ביום מן הימים".

    קראדי הצביע גם על תרחיש סביר יותר: "תאר לך שיחסמו את נתיבי איילון, ומפקד המחוז יחליט שבסיטואציה הזו נכון להכיל את המחאה כפי שהיה עד עכשיו. אז הוא נותן להם, וזה לא מוצא חן בעיני השר לביטחון הפנים, ששולח את משמרות המהפכה שלו לפנות את הכביש. ואז אנחנו בהתנגשות בין שתי משטרות – אחת שכפופה למפכ"ל ואחת שכפופה לשר".
    קראדי גם התייחס למהפכה המשפטית, ואמר כי באופן תיאורטי עומדת בפני ראש השב"כ דילמה לא פשוטה. "חוק השב"כ קובע שהוא צריך לסכל טרור, למנוע חתרנות מדינית ולשמור על הדמוקרטיה", אמר. "נשאלה שאלה תיאורטית שיכולה להיות מעשית – האם, לפי מה שכתוב בחוק השב"כ, הארגון צריך להתערב ברגע שאנחנו עוברים לדיקטטורה? ואז במקרה כזה יש לו זכות לבצע מעצרים של אנשים שגורמים לכך שנעבור מדמוקרטיה לדיקטטורה. אבל אז נשאלת השאלה מי קובע מה זה דמוקרטיה ומה זה דיקטטורה. בקיצור, אני לא מקנא בראש השב"כ".

    אתה אומר שלא מופרך שראש השב"כ צריך לחשוב על הנושא הזה.
    "זה מופיע לו בחוק. אבל שוב – תשאל משפטנים מי מגדיר מה זה דמוקרטיה ומה זה דיקטטורה. הוא לא יכול לקבל את ההחלטה על פי דעתו".
    מה לגבי בית משפט העליון?
    "בית משפט לא פוסק אם אנחנו דמוקרטיה או דיקטטורה. אבל הפרשנות תינתן ליועצת המשפטית לממשלה שתצטרך להחליט אם הפעולות שננקטות הפכו אותנו, או מעבירים אותנו, למצב של איבוד הדמוקרטיה. ואז, על פי החוק, ראש השב"כ צריך לפעול".
    אתה מצפה מראש השב"כ במקרה כזה לפעול?
    "אני לא מצפה. נפגשתי עם ראש השב"כ ואני חושב שהוא מצוין, חכם ומכיר את הרגישות ויודע מה צריך לעשות. כרגע זה נראה דמיוני, זו שאלת תיאורטית ברמת דמיון ממש מופרך. אבל כבר למדנו שהקשר בין הדמיון למציאות קרוב מאוד. בינתיים לא נראה לי שזו שאלה שעומדת כרגע על הפרק".

    Liked by 2 אנשים

  30. הקטע הזה פשוט מדגים את מה שאמרו חז"ל כל הפוסל במומו פוסל. אלו עסוקים
    בהפקעת סמכויות מראש הממשלה אבל משחקים אותה פתאום צדיקים ודואגים שמא יעשו
    נגדו הפיכה.

    Liked by 1 person

  31. ועוד מקראדי – אדם שמעלליו פורסמו בהרחבה ע"י ועדת זיילר.
    זה בכלל לא עניין לימין או שמאל.
    יש כאן קבוצה של "שומרי סף" שמגינים על הדיפ-סטייט שלהם מפני הציבור.
    זאת לא הגנה *על* הדמוקרטיה או הגנה על הציבור. זאת הגנה *מפני* הדמקורטיה או הציבור.

    Liked by 2 אנשים

  32. גרום דיוויד סאלינגר,
    תודה על ההפנייה. אני רואה כאן רבים מגולשי תמריץ. למרבה הצער הבלוג של תמריץ הפך מזירת ויכוחים לזירת גידופים. חבל על דאבדין…

    Liked by 1 person

  33. לו הייתה מצווה לחייך, גם במצבים קשים, מכעיסים ומדאיגים, אוריה קניג היה אחד היחידים שמסוגל לסייע לרבים לקיים מצווה זו.

    @uria_kenig
    ·
    14 שע׳
    קראתי השבת ב"הספר האדום" (אסף ענברי) על מאגרי הנשק האדירים שהוכנו בקיבוצים כדי לעזור לצבא האדום לכבוש את ישראל, ועל מאות חיילים וקצינים שריגלו למען מפ"ם בתוך צה"ל. והמסקנה היא שאומנם הכדורים נורו עד היום מימין לשמאל, אבל זה רק כי לשמאל לא הייתה הזדמנות טובה. אחרת, היו נורים פגזים

    31 במרץ
    נראה שההפגנות הפכו לתחרות מי מצליח להיות שקט ומנומס יותר: "אצלנו לא תקפו אף שוטר!'; "פחחח, אתם אלימים, אצלנו גם חיבקו את האנשים מהצד השני שנקלעו למקום"; "אבל תראו כמה לכלוך השארתם, אנחנו הקפדנו לנקות אחרינו ברמת הבדל". וזה הטוויסט הכי חמוד שיכולנו לדמיין למלחמת האחים הזו

    ·
    30 במרץ
    לא הבנתי, אם בסך הכול הרוב זיכה את זדורוב, אבל המיעוט הרשיע אותו, למה הוא יוצא מהכלא? מה זו הדיקטטורה הזו?

    ·
    30 במרץ
    ואז האנשים שהפחידו אותנו שהממשלה עלולה לבטל את הבחירות הבאות, הגיעו למשא ומתן ודרשו לבטל את הבחירות הקודמות

    ·
    30 במרץ
    *זדורוב נישא על כתפיים אל מחוץ לבית המשפט*
    *יורד מהכתפיים*
    *משאיר טביעת נעל על החולצה*
    *הכול מתחיל מהתחלה*

    ·
    29 במרץ
    ובעניין אחר לגמרי, מישהו יודע איך הצרפתית של סמוטריץ'?

    Liked by 3 אנשים

  34. יאיר,
    לא יצירה שלי אבל
    אני חושב שבנט היה ראש ממשלה טוב מאד.
    הלוואי שיחזור.
    אם היה רץ בבחירות האחרונות הייתי מצביע לו אבל אך ורק אם היה עובר בסקרים את אחוז החסימה. אם כבר אני הולך להצביע אני לא בעד בזבוז הקול ומצביע בעד מפלגה ציונית.

    אהבתי

  35. סאלינגר,
    זה חייל ששאל אותך.

    ברור לי שבנט מתחמם על הקווים, אבל:
    1. לתחושתי הוא מזוהה עם הדיפ-סטייט (לא ברמה של השמאל אבל ברמה שתרחיק ממנו מצביעים מימין).
    2. הוא יצליח לקחת קולות מהמרכז אבל לא מהימין.
    3. להבנתי הוא סיים את הקריירה שלו בימין (כמובן שגם דתיים יצביעו לו, אבל כאלה שכבר עכשיו הצביעו למחנה הממלכתי למשל).
    4. למפלגה הבאה שלו לא יקראו "ימינה" כי הוא מתחרה על המשבצת של המרכז (מול סער, גנץ ונוספים שבקרוב ימציאו מחדש את הקונספט של "המרכז").
    5. גם החרדים לא מסמפטים אותו.
    6. לא נותר לו אלא להמציא את עצמו מחדש בתור "מרכז".
    7. אם אחוז החסימה לא ירד, ובהינתן תחרות מול סער ומול גנץ (ואולי נוספים) – הסיכויים שלו לא משהו.
    8. הוא בפוזיציה שמזכירה קצת את גלנט ולכן מה שיקרה בליכוד (כלומר איך שהליכוד ימצב את עצמו בפעם הבאה) זה מאוד ישפיע עליו.

    בינתיים נחכה, וננוחם בכך שהוא לא בממשלה כיון שיכולת העמידה שלו בלחצים שהשמאל יצר קרובה לאפס.
    ואני אומר את זה בתור מי שהוא בעד הידברות ובעד הגעה להסכמה, אבל אני בספק גדול שבנט היה יכול לתרום להגעה לפשרה סבירה (קרי טובה גם לימין), וכנראה שלהיפך.

    Liked by 2 אנשים

  36. יאיר , אני מקבל את רוב הנקודות שלך.
    עם זאת אני חושב שאם בנט היה ראש הממשלה שמעביר משהו קרוב למתווה פרידמן אלבשן הוא לא היה נתקל באותם לחצים ממחנה רל"ב. אני חושב שגם אתה טענת באחת התגובות שקראתי משהו כזה לגבי לפיד שהיה מעביר את אותה הרפורמה עצמה. ביקום מקביל כזה היינו לדעתי מגיבים עכשיו אצל תמריץ בבלוג על פוסט שלו שתומך ברפורמת בנט המערכת המשפט.

    אהבתי

  37. י.ד ,
    לא היה לו כוח פוליטי בממשלה (כנראה בגלל עבודה ומרץ )אפילו להעביר את הרפורמה שסער הציע במצע שלו (קישור למטה). אני מדבר לעיל על מצב תיאורטי לגמרי שמישהו כמו בנט עומד בראשות הליכוד.
    אגב , רמון מציע עכשיו לליכוד לאמץ אחד לאחד את תוכנית הרפורמה של סער בשביל להגיע להסכמות ואח"כ לראות מה אפשר לעשות עוד.
    https://www.newhope.org.il/platform/%D7%AA%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%AA-%D7%A1%D7%A2%D7%A8-%D7%9C%D7%AA%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98/

    אהבתי

  38. סאלינגר,
    לבנט אין עומק פוליטי ולכן אחרי שבוע של הפגנות הוא היה מוותר על כל רפורמה שהיא.
    תשים אותו באולפן בשביל להסביר את הרפורמה ותגלה הסברים מאוד שטחיים (ברמה של לפיד) למה צריך את הרפורמה.
    לא משהו ברמה המקצועית של לוין ורוטמן (אף שהם עשו טעויות בדרך) וגם לא הסבר ברמת היכולת של נתניהו לדבר לציבור.
    ומסכים איתך שיש סיכוי שתמריץ היה מדברר את הרפורמה של בנט. לרוב המתנגדים לרפורמה זה פחות חשוב מה המהות של הרפורמה כי אם מי הם דובריה.

    אהבתי

  39. יאיר
    לדעתי אם בנט היה בראש הימין בהעברת הרפורמה סביר שהוא היה מתפקד יותר טוב מנתניהו.
    עומק פוליטי אין כמעט לאף אחד. אני לא חושב שהוא שטחי כמו לפיד ויש לו יכולת הסברה ונחישות אפשר לראות ראיונות שלו מהתקופה שהוא היה בימין.

    אהבתי

  40. יאיר ,
    פה בקטע מינואר מהתוכנית של גיא זוהר
    (עם תוכנית הרפורמה הראשונית הקשוחה מידי גם לטעמי ולפני מתווה אלבשן פרידמן )
    יש קטעים שבנט/ שקד מסבירים חלק מהרפורמה שלהם מ2019 כמעט באותם מילים של לוין (למרות שאכן נראה ששקד יותר רהוטה במטריה מבנט אבל לדעתי הסברי בנט עדיין יותר מעמיקים משטחיות יאיר לפיד)

    דקה 1 עד דקה 6 אתה יכול להתרשם בעצמך.

    אהבתי

  41. משה וסאלינגר,
    בנט לא שטחי.
    אבל לגבי העברת הרפורמה אני בספק לגבי הצלחתו.
    בנט היה רוצה ברפורמה לעומת נתניהו שנקלע לאירוע וצריך לספק את בוחרי הליכוד, אבל לבנט אין את התחכום, היכולת ללכת על פי תהום וכושר העמידה בפני השמאל.

    יש כאן מצב הופכי: הרפורמה סובלת התנגדות קשה בגלל נתניהו (משפטיו והטענה להיותו דיקטטור) ולרפורמה יש תמיכה רבה בגלל נתניהו (משפטיו שנראים תפירת תיק, התנהלות הייעוץ המשפטי כנגד ממשלתו, וכוחות "ישראל השנייה" שמזדהים עם נתניהו (ולא עם בנט)).

    אין לנו כרגע מישהו אחר שיקדם רפורמה מלבד נתניהו וגם הוא לא עושה זאת ברצון.
    ובבניין ירושלים ננוחם.

    אהבתי

  42. נתניהו איננו יכול להעביר רפורמה מעוקרת היות וזה יביא לקרע בליכוד.
    אין שום קומבינציה להרכיב ממשלה ללא נתניהו.
    ( אם שס ויהדות תורה יצטרפו לגנץ, ליברמן יצא, זה יתן 61, לאופוזיציה בלי הערבים. הדתיים יעמדו על רפורמת סהר.
    אולי אם סהר יתפצל מגנץ ויחזור אבל זה עלול להיות הסוף הפוליטי שלו מצד שני זה עלול לשבור את ההפגנות.)

    השמאל נחוש בדעתו שזה צעד לדיקטטורה ונועד לזכות את נתניהו. אולי נתניהו יכול להתחייב שאם יהיה ערעור יביאו שופטים אמריקאים או שיקימו וועדה שתחליט מי יהיו השופטים.
    אבל גם קיים הנושא של אם הרפורמה תעבור כולנו נחוייב להיות דתיים.

    הליכוד בנימין נתניהו 32
    יש עתיד יאיר לפיד 24
    המחנה הממלכתי בני גנץ 12
    ש"ס אריה דרעי 11
    יהדות התורה יצחק גולדקנופף 7
    הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' 7
    עוצמה יהודית איתמר בן גביר 6
    ישראל ביתנו אביגדור ליברמן 6
    רע"מ מנסור עבאס 5
    חד"ש-תע"ל איימן עודה 5
    העבודה מרב מיכאלי 4
    נעם אבי מעוז 1

    אהבתי

  43. יש כאן מצב הופכי: הרפורמה סובלת התנגדות קשה בגלל נתניהו (משפטיו והטענה להיותו דיקטטור) ולרפורמה יש תמיכה רבה בגלל נתניהו (משפטיו שנראים תפירת תיק, התנהלות הייעוץ המשפטי כנגד ממשלתו,

    חוק הוא חוק, אם שופט שמאלני חושב שהוא אשם וימני שהוא זכאי אז מה שווה מערכת המשפט?

    אהבתי

  44. https://www.haaretz.co.il/news/politi/2023-04-03/ty-article/.premium/00000187-46b9-d9dd-a7a7-5eff7e390000
    לוין: החוק המקורי שקידמנו לשינוי בחירת השופטים "לא יכול להתקיים במדינה דמוקרטית"
    יאיר, י.ד ושות…
    כנראה שההצעה הראשונה של הרפורמה אכן הייתה קשוחה מידי ובנט שם 💓 לזה ולא סתם התחנף / קרס תחת הלחץ ל/של השמאל.

    אהבתי

  45. לוין: החוק המקורי שקידמנו לשינוי בחירת השופטים "לא יכול להתקיים במדינה דמוקרטית"
    https://www.haaretz.co.il/news/politi/2023-04-03/ty-article/.premium/00000187-46b9-d9dd-a7a7-5eff7e390000

    יאיר, י.ד. ושות
    כנראה שהצעת הרפורמה הראשונה אכן היתה קשוחה מידי ובנט שם 💓 לזה ולא סתם התחנף / קרס תחת הלחץ של השמאל.

    אהבתי

  46. לוין ורוטמן תכננו לרכך בשיח מול השמאל וזה לא קרה.
    אכן ניהול קידום הרפורמה נכשל.

    אהבתי

  47. הקשבתי לראיון של שקד אצל נדב פרי . (זה בדקה 19.20 לכמה דקות )
    היא אמרה שהיא הציעה ללוין לעגן בחוק את המצב שהיא הצליחה לייצר בתקופתה. ברית עם לשכת עורכי הדין. כך ששר המשפטים ימנה את שני נציגי עורכי הדין או שני אנשי אקדמיה וכך בנוסף לשלושת אנשי הקואליציה בועדה יהיה רוב לקואליציה(5 מ 9) וזה בלי לבטל את השינוי של סער שהוא ווטו לשופטים על מינויים. כך השופטים יבחרו על ידי הקואליציה אך יצטרכו הסכמה של השופטים שתמיד מצביעים פה אחד.

    כך לטענתה גם אי אפשר לומר שהדמוקרטיה בסכנה.(זה מצב שכבר היה למעשה ואף אחד לא טען שזה לא דמוקרטי )

    אני חושב שאם יקבלו את הצעת רמון לרוץ אחד לאחד עם הרפורמה שסער הציע ב2021 פלוס ההצעה של שקד לתיקון בועדת השופטים(*) זה יכול להיות מתווה לא רע להסכמה רחבה יחסית. (סער יצטרך ל bend over backwards כמה פעמים אחורה בשביל לא לתמוך בכך ולצאת פיתה)
    דעתכם ?

    (*) אני הייתי מנסה להגביל אולי את הווטו של השופטים למינוי הקואליציה ל3 פעמים במשך קדנציה כך שיש להם זכויות ווטו רחבות אך במסגרת השח מט הם יהיו חייבים עדיין להשתמש בווטו הזה במשורה וזה ידחוף ליותר פשרות. מעניין מה פרופסור אומן תורת המשחקים היה אומר על כך.

    אגב , שקד אמרה שהיה לה קשה מאד עוד בתקופתה למצוא שופטים שמרנים כי המערכת חינכה אותם מגיל צעיר לאקטיביזם (הנוסח שלי לא שלה) והם כנראה קלטו את רוח המפקד.

    Liked by 1 person

  48. סער יצטרך ל bend over backwards כמה פעמים אחורה בשביל לא לתמוך בכך ולצאת פיתה

    זה לא עובד ככה, אתה צריך לשנות את הגישה מהגיון לשיטה מניפולטיבית. האם הנסיון שלך אצל תמריץ לא למד אותך כלום?

    הם לא היית אתה זה שאמר אתה לא יכול להתווכח עם טיפשים יש להם יותר נסיון הם יורידו אותך לרמה שלהם ו יתישו אותך

    אהבתי

  49. גזר ירוק צודק. בשל כך אני סאלינגר.
    לגבי האומה – מקווה שיש בה מנהיגים עם יותר סבלנות.

    אהבתי

  50. "אני באמת לא מבין למה סמוטריץ' לא מקדם את ההבטחות הכלכליות שלו. יש כל-כך הרבה מה לעשות."

    כעת כל צעד שהוא עושה מתורגם בצורה מעוותת ע"י השמאל מרכז.
    הטענות הכלכליות שהעלתם קמיליה ויאיר אצל תמריץ לא מדויקת. צריך איזה הסבר כלכלי טוב שם, אולי סאלינגר יואיל

    אהבתי

  51. אני בכלל לא בטוח שריבית משפיעה על {הצריכה של כלל האוכלוסיה} כמו שחושבים. אני מעריך שהנגיד עובד לפי תיאוריות שנכתבו בשנות החמישים בהם אחוז האוכלוסיה בארהב בגיל העבודה היה הרבה יותר גבוה מעכשיו. כשיש יותר פנסיונרים אני מאמין שאם הריבית הריאלית עולה הם יצרכו דווקא יותר כי הם מקבלים ריבית ריאלית חסרת סיכון על חלק האגח /תוכניות חיסכון בתיק שלהם.(אני מרגיש יותר בטוח כי החזקתי אגח קצרות בריבית ריאלית שלילית ועכשיו אני מחזיק באג"ח עם ריבית ריאלית חיובית) כמובן שהשפעת ריבית על צעירים שלקחו משכנתא היא השפעה נגדית וכן מצמצמת צריכה אבל כאמור בעולם אחוז הפנסיונרים עולה.
    בישראל לאו דווקא כי אחוז הצעירים נשאר דומה אך אחוז הפנסיוניות התקציבית עולה (קריצה לחייל) אז יותר קשה לחזות השפעה על כלל האוכלוסיה. גם הממשלה הרחיבה מאד את תקציב הצבא שרובו יילך לפנסיות אז תקציב ממשלה עולה למשהו לא יצרני בעת אינפלציה לא מוריד את האינפלציה.

    אלו דברים שיש לבדוק אותם מחקרית אחת לכמה שנים ואני בספק אם הם נעשים ואם הם נעשים האם מישהו כמו הנגיד הנוכחי( שלא נראה שיש לו גישה מדעית אלא פוליטית) מתייחס אליהם.

    בנוסף , ייתכן שמרבית האינפלציה העולמית היתה כתוצאה מאינפלציית צד היצע של ייצור שנעצר עקב הקורנה (בעיקר בסין ) ואז אין ברירה לספוג את האינפלציה ולקוות שביעית ההיצע נפתרה ולפחות לדאוג שלא תיווצר ספירלה אינפלציונית. כך שברור שממשלות לא צריכות להגדיל עכשיו את תקציבהן.

    (הכל השערות ובערך כי אני כבר לא קורא מאמרים/מחקרים עדכניים)

    Liked by 2 אנשים

  52. מענין מאוד סאלינגר.
    כך או אחרת, בנקים מרכזיים מכירים רק את כלי הריבית ולא מעבר.
    אני מקווה שנקלענו לתקופת ריבית גבוהה ושהיא תעבור.
    ושלא נתקע לתקופה ארוכה.

    אהבתי

  53. סאלינגר, המטרה של הנגיד להוריד את כמות הכסף במשק. שער הריבית הוא רק
    אינדיקציה לירידת כמות הכסף במשק.

    אהבתי

  54. יאיר , מסכים לגבי בנקים מרכזיים.
    יכול להיות שהם כמו בתי משפט? , דתות ומדע שמה שמעניין אותם הוא בעיקר כח. הררי אמר כך . כמובן שהוא אמר את זה סלקטיבית רק לגבי דתות ומדע וחס וחלילה לגבי דת בית-המשפטית שלו.

    י.ד. ,
    אני כבר פחות שוחה במטריה כאמור אבל זכור לי שבנקים מרכזיים הודו שהם מציפים את הבנקים ברזרבות (כל התהליך כולל קניית אגחים והורדת ריבית ועליה עקב כך של רזרבות בבנקים) אז בנקים לא בהכרח מלווים את הכסף (ומעלים בכך את כמות הכסף). הניסיון הרבה שבנקים מלווים לפי הציפיות שלהם להרוויח.(אם אין בטחון הם ילוו פחות) כך שכאמור הקשר בין ריבית לציפיות לעתיד הרבה יותר רפוף ממה שכתוב בתיאוריה.

    Liked by 3 אנשים

  55. י.ד,
    אולי מכירת דולרים תשיג תוצאה דומה?
    המכירה תוציא שקלים מהמשק (וגם הדולר יחלש במעט).

    אהבתי

  56. סאלינגר, בארה"ב הפנסיונרים אינם מחזיקים אג"ח, הם מחזיקים מניות נושאות דבידנד. כשריבית עולה המניות יורדות.
    החברה האמריקאית בנויה על קרדיט, לכן כשהריבית עולה המשק יאיט מאד.
    עוד בעייה אמריקאית טיפוסית היא שמקובל מאד לגלגל את המשכנתה בכל פעם שהריבית יורדת או האקוטי על הדירה עולה לכן באיזה שלב הפנסיונר מוצא את עצמו עם בית ששוה פחות מההלואה ובלי גרוש כיון שאת הכסף שהוא הוציא מהבית הוא ביזבז על טיול למאלדיבים. אצלם אין חישוב של להשאיר ירושה.

    בהתחשב במערכת היחסים הפוליטית העולמית הכלכלה העולמית לא תחזור להיות יעילה כפי שהיתה ולכן הריבית לא תרד גם אם היעילות תעלה.

    Liked by 1 person

  57. א.ר,
    בארהב בתוכניות הפרישה מחזיקים בממוצע 31 אחוז בfixed income. צעירים ב20 אחוז.
    מעל גיל 60 מחזיקים 44 אחוז.
    Younger 401(k) plan participants tend to be invested more in equities than older 401(k) plan participants. On average, at year-end 2020, 69 percent of 401(k) participants’ assets were invested in equity securities through equity funds, the equity portion of balanced funds, and company stock. Younger participants, as a group, had more than 80 percent of their 401(k) plan assets invested in equities, compared with 56 percent of 401(k) plan assets among participants in their sixties.

    אהבתי

  58. לוין: החוק המקורי שקידמנו לשינוי בחירת השופטים "לא יכול להתקיים במדינה דמוקרטית"
    יאיר, י.ד, לוין ושות…
    כנראה שההצעה הראשונה של הרפורמה אכן הייתה קשוחה מידי ובנט שם 💓 לזה ולא סתם התחנף / קרס תחת הלחץ ל/של השמאל.
    *****
    שטויות, הוא סתם רכרוכי, יתכן אומנם שזה נעשה למטרות התמקחות, אבל מלכתחילה לא היתה הסכמה בין רוטמן ללוין, רוטמן עמד על החוק המקורי בניגוד ללוין.
    מאחורי כל זה עומדת הטענה שרק במקרים מאד יוצאי דופן ניתן לבית המשפט לבטל חוק. רוטמן גם חזר ואמר שאין צורך בפסגת ההתגברות אם ממילא השופטים אינם יכולים לבטל חוק. וזו הנקודה, בית המשפט איננו יכול לבטל חוקים.

    האם זה צעד לא דמוקרטי שבית המשפט איננו יכול לבטל חוקים? שהשופטים נבחרים על ידי הקואליציה?
    לוין צריך להזהר במילותיו, את הדברים שלו מייד עתון הארץ מתרגם להודאה, וזה מועתק ומשמש את שאר המתנגדים.
    הבעייה פה היא ביבי שמשתפן ובסוף גם ימאיס את עצמו על הימנים. אני מקווה שיהיה לו שכל להבין.
    אם רוטמן יוותר אחרי פסח, דרעי כבר ויתר כנראה, זה לבטח יהיה פגיעה בסמרטוטימין

    אהבתי

  59. ראיתי את התגובה של חייל זקן על המטס, התגובות, משהו משהו, אחת אחרי השניה בוז ולעג לטייסים ותמיכה ברפורמה

    https://tinyurl.com/44jk6x3v

    תעשו לכולנו טובה, שבו בבית.
    אל תנסו למחוק את הבושה ואת הנזק שגרמתם להרתעה של צבא ההגנה לכל עם ישראל.
    שבו בבית
    תשירו הטובים לטייס
    ובאימאשלכם תניחו לנו עם היהירות החלאתית שלכם
    עשיתם מספיק נזק לצה״ל ופצעתם את האומה ומי יודע כמה שנים נצטרך לחיות ככה פצועים, שבו בבית

    צריך לבטל את המטס…
    יותר מחצי עם כבר לא יביט לשמיים בהערצה.

    ועוד ועוד

    Liked by 2 אנשים

  60. 256 תגובות כולן של בוז ולעג. 13200 אלף איש ראו, 83 לייקס שזה מעט יותר מחצי אחוז למול 256 איש שטרחו להביע סלידה. אם היה כפתור של מינוס לייק…
    אולי אפשר להבין מכך שלא מעט מהאוכלוסיה בעד הרפורמה, לא כל כך מעט כפי שמנסים להציג

    Liked by 1 person

  61. בוודאי שלא מעט מהאוכלוסייה בעד הרפורמה כפי שיש שמנסים להציג, אבל לגבי הודעת הטוויטר של חיל האוויר – התגובות ומיעוט הלייקים קשורים גם להודעת הסרבנות של טיסיים.
    יכול להית מישהו נגד הרפורמה אבל גם נגד הסרבנות.

    אהבתי

  62. תפריט לארוחת בוקר ישראלית
    אז מה יש לנו
    אחד נגד הסרבנות ונגד הרפורמה
    אחד בעד הסרבנות ונגד הרפורמה
    בעד הסרבנות ובעד הרפורמה-אזל
    אחד בעד רפורמה אבל קלה לא בתור מנה עיקרית (מגיע עם דגלון ישראלי או דגלון להט"ב לבחירה)
    אחד בעד רפורמה עד העצם
    אחד לא משנה מה אבל אני בא למסיבה (להפגנה, נפגשים במדרין לקפוצ'ינו ב 20 ש"ח)

    מנות אחרונות: יאללה יאללה לכיבוש

    מה גורם לאישה שהיא כנראה רצינית, ד"ר אורנה נוימן חדד, מנהלת השירות הפסיכולוגי החינוכי (!) של שדות נגב, לשלוח מייל לפורום קהלת בזו הלשון:
    "דבר הנשיא-אם לא תפסיקו את החקיקה דמכם בראשכם. גם אתם קהלת-דמכם בראשכם".

    אהבתי

  63. האירוע שאנחנו בתוכו מגלה שסובלנות היא יותר טיעון פוליטי ממציאות.
    אנחנו סובלניים לאג'נדות קרובות לנו ולא סובלניים לאג'נדות סותרות לנו.
    תמיד היה נטען שציבורים חרדים או דתיים אינם סובלניים והנה מתברר שכולנו בנויים כך.
    שנים רבות נכתבים ספרים ומוצגים סרטים ומחזות על פלוגת חיילי הסדר שמקשיבה לרב שלה ולא למפקד ולכן יוצאת למבצע צבאי פרטי. והנה מסתבר שהמציאות דווקא מזמנת לנו פלוגה של חילונים לעילא ולעילא שמקשיבה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר ויוצאת במבצע סרבנות.

    המון מיתוסים הופרכו לאחרונה (וטוב שכך).

    חג שמח לכולם !!

    אהבתי

  64. יאיר זה לא אתה שכתבת לפני 2 תגובות-
    "יכול להית מישהו נגד הרפורמה אבל גם נגד הסרבנות."

    מימוש הפלורליזם(אני יכול להביא לכם את יריב לוין בעצמו מדבר על חשיבות פלורליזם) מתאפשר בזכות קיומם של שני ערכים חשובים:

    סובלנות – נכונות לקבל את השונה ולכבד את זכותו של הזולת, לשמור על שונותו ולתת לה ביטוי.
    הסכמיות – הסכמה בין כלל הקבוצות והפרטים במדינה על כללי משחק שיהוו את המסגרת בתוכה תוכל לפעול החברה. מסגרת שתאפשר חיים משותפים תוך שמירה על הייחודיות והשונות של כל פרט וקבוצה במדינה. ככל שיש יותר הסכמיות בנושאים מרכזים במדינה, כך גדלה היציבות השלטונית.

    —– ואי אפשר כמובן בלי הגדרות ——-
    סַבְלָנוּת (patience) – אורך רוח, היכולת להמתין לדבר או להתמיד בדבר.
    סוֹבְלָנוּת (tolerance) – הכרה בקיומן ובזכות קיומן של דעות אחרות ושל מוסכמות תרבותיות אחרות.
    ————————–
    שימו לב שמדובר בהכרה ובזכות קיום ולא בהכרח האהדה ו/או חשיבה שכל הדעות בעלות אותו משקל. פלורליזם במדינה יכול לראות בערכי יהדות נעלים/חשובים יותר תוך הכרה וכיבוד זכויות של קבוצות אחרות כשהן לא מתנגשות עם ערכים אלו. כמו למשל להכיל מדיניות הגירה לא זהה ללא יהודים ויהודים.(אני פלורליסט בעד מדיניות הגירה לא זהה)

    חג שמח

    Liked by 1 person

  65. רוב רובם של המפגינים הסכים בזמנו שיש להנהיג שינויים במערכת המשפט, כך שזו לא חוסר סבלנות שנובעת מאג'נדות סותרות.
    המפגינים באמת מאמינים שאלו צעדי דיקטטורה. לו האופוזיציה היתה בשילטון לא היו הפגנות על הרפורמה וזו לא היתה דיקטטורה.
    יש שינאה פתולוגית, תהומית לא מוסברת לנתניהו והיא מתרצת את ההתנהגות, "הוא מפלג את העם", היא הטענה המקובלת.
    ההתנהגות היא הסטריית המונים ,פסיכוזה. משהו או מישהו הצליח במצטבר ללבות לה והיא חסרת הגיון כך שאין טעם לנסות להציע לה פתרון שמבוסס על הגיון.
    אפשר לפתור אותה רק על ידי מלחמה.
    מה יקרה אם נתניהו יפרוש ובכל זאת ימשיכו עם צעדי הרפורמה?

    אהבתי

  66. לא.ר ולעתידן,

    קיים גם הסבר רציונלי לליבוי השנאה לנתניהו ולמשפחתו.

    שנאה הופכת למרכיב חיוני, דווקא כיון שההבדלים האידיאולוגים בין *רוב* (לא כל) הימין היהודי – ציוני לבין *רוב* (לא כל) השמאל היהודי – ציוני אינם באמת גדולים. כפי שציין עתידן בפוסט על הקשר בין אליהו הנביא לליל הסדר.
    ההבדלים בין שני המחנות הנ'ל הם בעיקר סוציולוגים, וקשורים להגדרות זהותיות, יותר מאשר למחלוקות קשות ובלתי ניתנות לגישור בנושאי מדיניות, חוץ ובטחון, כלכלה דת ומדינה ועוד. מכאן שבהעדרנשנאה,מצביעים היו עלולים לנוע בקלות (מוגזמת ומסוכנת) בין המפלגות.
    להערכתי זהו נסיון להפוך את המנהיג הראשי, של המחנה הפוליטי היריב, ללא לגיטימי. למרות שהמציאות מוכיחה שמדיניותו (הדומה מאוד למדיניות המחנה היריב) עשויה / עלולה להוביל לתוצאות סבירות בהחלט.

    בדיוק כפי שמפא'י עשתה בזמנו למחנה של תומכי זבוטינסקי. הדה – לגיטימציה שנעשתה בזמנו למנהיגו של המחנה האחר מנחם בגין. האשמות שקריות קשות, כמו ברצח ארלוזורוב ובטבח של המוני נשים וילדים בדיר יאסין, הופכו את המחנה המושמץ לכזה שלא לגיטימי להצביע עבורו. אפילו לכזה שאסור להקים אתו קואליציה. הסיסמא, הפסיאודו – מוצדקת, "בלי חירות ובלי מאקי" – יכלה להצדיק כל קואליציה אחרת שלמנהיגי מפא'י בזמנו (ולמפלגות הקואליציה הקודמת בהווה) יותר נוח להקים.

    Liked by 4 אנשים

  67. מעניין כשלעצמו כניתוח היסטורי + מתקשר היטב גם לנסיון הנוכחי ליצור דה לגיטימציה למפלגת הליכוד בכלל ולבנימין נתניהו בפרט.

    דמיון מופלא בין העדר הנכונות לשבת בקואליציה עם בנימין נתניהו לבין העדר הנכונות לשבת בקואליציה עם "זה שיושב ליד באדר".
    כולל העדר כל רתיעה משימוש בהאשמות שווא (כמו סיכון בטחונה הקיומי של מדינת ישראל, באמצעות מכירת צוללות למצרים, בשל חמדנות בלתי ניתנת לריסון).

    ניתן גם להאזין במהירות 1.5, ולו רק לחמש הדקות הראשונות. למרות שמומלץ להמשיך הרבה יותר.

    Liked by 3 אנשים

  68. לומר "זה שיושב על יד באדר" זו התנבטאות ילדותית דומה להתיחסות לנתניהו, מוקצה מחמת המיאוס, אבל לפחות במקרה עם בגין היה עבר משותף וסיבה.
    "ההבדלים בין שני המחנות הנ'ל הם בעיקר סוציולוגים, וקשורים להגדרות זהותיות,"
    רוב הליברלים הם בערים הגדולות, רוב השמרנים מחוץ לערים הגדולות. לכן קל לשמאלנים להפגין. כשמפגינים חוסמים את אילון ומכים מישהו שמנסה לחצות עם המכונית שלו, שבעצם השתתף וחוזר מאותה הפגנה אבל זה לא כל כך משנה, צריך להכות אותו ובוודאי שהוא אשם. כמו שיש חכמת ההמונים יש שינאת ההמונים.
    ההבדלים האידיאולוגים שנובעים מהסוציולוגים לא ניתנים לגישור.מהגרים עניים כשמגיעים לארה"ב מצביעים לליברלים. הבת-ימית שעברה לגור ברמת אביב ג תצביע למר"ץ. הגדרת זהות.
    האם זה לא משונה שדווקא הליברלים שונאים על בסיס סוציולוגי את הצד השני, והשמרנים יותר סובלנים?

    Liked by 2 אנשים

  69. עם כל הכבוד למפגינים, התנגדות הצבא הכריעה
    יריב לוין חזה באוזניי את ההפגנות, את התגייסות ההגמוניה ואת תגובת הכלכלה לרפורמה, הכול – חוץ ממחאת המילואימניקים. 3 מסקנות ביניים מהדרך לפשרה
    פרופ' יובל אלבשן

    https://www.ynet.co.il/news/article/syqdqajw2

    Liked by 3 אנשים

  70. היידה בן גביר

    Liked by 2 אנשים

  71. אהוד ברק נשמע בשיחה הזו חולה נפש, טיפוס מגעיל, מניפולטור, נרקיסיסט. השנאה שלו כלפי ביבי מעבירה אותו על דעתו.
    הופך את הכל, מאשים את הימין בדיוק במה שבית המשפט עושה.
    הוא מזכיר שם דגל שחור ופקודה לא חוקית בעליל מתיחס לתת אלוף ישכה שדמי, שאהוד ברק בתור סגן אלוף שכב אם הבת בת ה 18 שלו שהיתה המזכירה שלו.

    Liked by 3 אנשים

  72. "אני דווקא חושב שיש משהו נחמד שאנשים פתאום מגלים שהם לא כל כך סובלניים כמו שהם תמיד ציירו את עצמם."
    לדעתי הם עדיין בטוחים שהם התגלמות הסובלנות

    Liked by 2 אנשים

  73. משה, אם אדם מגלה שהוא לא סובלני כמו שהוא חשב, האם זה לא מתלווה ברגשי אשמה או ביקורת עצמית?
    או להפך, הוא מרגיש שהוא צדיק, שיש לו עקרונות וקווים אדומים? האם חוסר סובלנות זו תכונה כל כך שלילית?

    בהמשך לתגובה של יאיר על פרופסור אלבשן, מצאתי את ההסבר שלו על הנושא, למי שרוצה להוסיף את אלבשן לחוג מוכריו

    אהבתי

  74. שאלה לי.ד ,
    (שאלה אמיתית מתוך עניין ולא במטרה לאותת לכם כמה אני מלאך סובלני)
    סוֹבְלָנוּת (tolerance) – הכרה בקיומן ובזכות קיומן של דעות אחרות ושל מוסכמות תרבותיות אחרות.
    במהלך החג שאלתי את א.ר.
    'אתה לא גורם ל.י.ד לחלל שבת כשאתה מגיב לו באתר בחג?"
    אני מניח שיש את העניין שאתה משלם על תחזוקת האתר וכו' והייתי מעדיף אולי שלא ישתמשו בו.
    תודה.
    לי אין בעיה לא להגיב אם זה מפריע ולא צריך לחוקק את זה בחוק בשביל שאציית.

    אהבתי

  75. י.ד. כתב:
    “אני דווקא חושב שיש משהו נחמד שאנשים פתאום מגלים שהם לא כל כך סובלניים כמו שהם תמיד ציירו את עצמם.”
    —————–
    משה כתב:
    " … לדעתי הם עדיין בטוחים שהם התגלמות הסובלנות."
    —————–
    אני מסוגלת להעריך שהעדר סובלנות מעיד על העדר אדישות מוחלטת וחוסר כל אכפתיות.
    הוא גם מעיד על אי קבלה אמיתית (ולדעתי מבורכת) של עמדות פלורליסטיות פוסט מודרניות, שלפיהן אין כל משמעות למושג אמת או צדק, כי הכל נכון והכל צודק באותה מידה.
    אני אפילו יכולה גם להזדהות עם ההנאה שבחשיפת צביעות, העמדות פנים שאתה נעלה מכפי שאתה באמת ויומרות חסרות כיסוי.
    למרות שאני נוטה להסכים עם משה שגמלים אינם מסוגלים לגלות שגם להם יש דבשת.

    אבל להערכתי קל יותר לחוש שהעדר סובלנות לשונים בדעותיהם הוא משהו *נחמד* – בעיקר אינך נמצא בחברה הטרוגנית, כשאתה במיעוט מזהיר. כלומר, כשאינך נאלץ לבחור בין נשיכת שפתים ובליעה בשתיקה של עוד ועוד צפרדעים או בההפכות למושא להתנשאות, להתקפות ולהכפשות.

    נראה לי שמידה מסוימת של יומרות (ולו יומרות שווא) לסובלנות לשונים – חשובה לשמירת קשרים חברתיים ומשפחתים. בערך כמו התפקיד שממלאים שקרים לבנים.

    אהבתי

  76. י.ד. זה אמור להיות כמובן אם אתה היית מעדיף וכו'..
    קמיליה ,
    אהוד ברק הפוסטמודניסט עונה לדר משה ברנט הביביסט כך
    "הממשלה היא ממשלה חוקית, לא אמרתי שהיא לא חוקית, היא לא לגיטימית בעליל"
    לגיטימי הוא חוקי והוא משחק במילים איך שנוח לו.
    מנגד כפי שהסברתי – פלורליזם הוא מונח קדום לרב תרבותיות כי הוא רואה באיזה סט של ערכים בבסיסו כערכים נעלים. פילוסופים אמריקאים פרגמטיים ימנים בשנות ה20 הגדירו כך. אח"כ באו הפוסטמודרניסטים שדגלו
    ברב תרבותיות בלי היררכיה של תרבות או של ערכים. כמובן שמטרתם גם להרוס את השפה כמו בספר 1984 בשביל לרדד את יכולת החשיבה ואז לדידם שימוש בפלורליזם יהיה זהה לרב תרבותיות. לא צריך לשתף איתם פעולה.
    אני חוזר על כך כי במאבק שבו אנו היום זה חשוב שבעתיים.
    מעתה יש(במובן של עדיף אם לא רוצים להיות משתפים עם הפוסט מודרניזם) לומר רב תרבותיות היא פוסט מודרנית ולא פלורליזם פוסט מורדני

    אהבתי

  77. האתר הוא חינמי תחת המטריה של וורדפרס. הם אלו שמרוויחים מפרסומות על התעבורה. אם הייתי מרוויח מהפרסומות ומהתעבורה היתה כאן בעיה. אבל זה לא קורה אז אין לי איסור.

    Liked by 2 אנשים

  78. לתת את הכינוי פוסט מודרניסט לאהוד ברק זה לתת לו כבוד שלא הייתי נותן לו.
    טכנית אני לא רואה בעיה בטיעון שהממשלה חוקית אך לא לגיטימית. זה הרי הטיעון
    הפשוט של "ההפיכה המשפטית". הבעיה עם אהוד ברק אינם הטיעונים אלא המניעים,
    הקנאה התאווה והכבוד, שמוציאים אותו מן העולם.

    Liked by 2 אנשים

  79. י.ד.
    אם כך היה צריך לומר לשיטתו
    הממשלה חוקית אך הפעולה שהיא( הרפורמה) שרוצה להעביר אינה לגיטימית(לטעמו)
    ואז יש טעם להתווכח / להתפשר על הפרטים של הרפורמה. הוא טוען שאין טעם בכלל לרדת לפרטי הרפורמה וכל פעולה כזו היא אכילת לוקשים.

    אהבתי

  80. המטרה עכשיו של אהוד ברק ושות' היא הפלת הממשלה ופיזור הכנסת. הרעיון הוא לפוצץ את השיחות ואז להגיש הצעה לפיזור הכנסת. מבחינת הקואליציה המטרה צריכה להיות העברת התקציב ושמירת שלטון הימין אבל התיאבון של השותפים עדין גדול.

    אהבתי

  81. י.ד.,
    אם זו מטרתו של ברק אז הקואליציה יכולה להיות רגועה. הניסיון מלמד שברק תמיד נכשל (כמו הערכות המודיעין של מערכת הביטחון)

    Liked by 1 person

  82. לי.ד.
    " … איך שרדת את ליל הסדר?"
    ————–

    בחריקת שיניים.
    בלעתי בסדר גודל יותר צפרדעים מאשר קניידלך.

    לא הצלחתי להתאפק רק פעם אחת. כשבוטאה הסכמה גורפת שהיה ראוי לשרוף את כל הדוחות של מכון קוהלת (גמו גם לסגור את ערוץ 14, ואת כל שאר אפיקי התעמולה השקרית והמסוכנת).
    אך לא הייתה הסכמה לגבי הטקטיקה הראויה בכדי לא להפכם בדרך לקדושים מעונים ו/או להזמין פשפוש מיותר גם במקורות המימון של ארגונים אנטי -ממשלתים. הנטייה הייתה לכיון מתקפת סייבר, שבהתחלה תדרוש מממניהם כופר נדיב ואח'כ גם תמחוק את כל מה שיש במחשביהם. אין צורך להיות הוגנים עם תומכי פושעים.
    בתמימותי האמנתי שגם הם תופסים שריפת ספרים (ורעיונות עמם אינם מסכימים) כסוג של חילול הקודש.

    בשורה התחתונה, מרגישה הקלה שלא נאלץ להתראות זה עם זה לפני הטקס של יום הזכרון. מקווה שעד סוף החודש הסערה הנוכחית תשכך.

    Liked by 3 אנשים

  83. לחייל זקן,
    כתבת:
    "אם זו מטרתו של ברק אז הקואליציה יכולה להיות רגועה. הניסיון מלמד שברק תמיד נכשל (כמו הערכות המודיעין של מערכת הביטחון)."
    —————–

    מסכימה שהשיחות של ברק עם עראפאת, לדוג', אכן נכשלו בהשגת מטרתם המוצהרת.
    אך אין זאת אומרת שלא נאלצנו לשלם על מעלליו מחירים מאוד מאוד כבדים.
    כמו באוטובוסים מתפוצצים.

    נראה לי שברמה המדינית והבטחונית אנו כבר סופגים את ההשלכות השליליות של התבטאויותיו (והתבטאויות אולמרט, ציפי לבני ושות' ושות').
    חמור מכך, שמעתי (למרות שאיני בטוחה האם זה נכון) שהצוות שהולך בעקבותיו של ברק הוא זה שמארגן ומנצח על תזמורת המחאות. איני מזלזלת כלל בכישורי הארגון והתיאום של מחנות המוחים.
    בשולים, ברק גם אחד התורמים הפרטיים הגדולים למבצע, המאורגן להפליא, שמתנהל נגד נתניהו וממשלתו.

    Liked by 3 אנשים

  84. קמיליה, תהיה כפרה על כל עוונותייך. אשרייך שקיימת בנפשך "תולה ארץ על בלימה אמר רבי אילעא אין העולם מתקיים אלא בשביל מי שבולם את עצמו בשעת מריבה שנאמר תולה ארץ על בלימה" (מסכת חולין דף פט עמוד א)

    Liked by 2 אנשים

  85. הרצי נותן עבודה ותוקף מטרות אסטרטגיות של האויב.
    צה"ל תקף מקלע כבד ברצועה. המקלע האסטרטגי נהג לתקוף את מטוסינו. לפני כן טייסינו, המתנדבים הגיבורים, עשו למקלען הקש בקסדה כדי שיפנה את העמדה. הפרחים לצה"ל
    https://news.walla.co.il/break/3570874

    אהבתי

  86. י.ד, חייל
    אולי זה יראה לכם מוכר.
    למטה עוזי לנדאו מאד מתעקש ומנסה להסביר מדוע חוסר הלגיטימציה –
    מעבר ל חוקי אבל לא לגיטימי (כשזה עומד לבד זה חסר משמעות )
    מעבר למה שציינתי שאפשר לטעון ממשלה חוקית אבל המדיניות הספציפית לא לגיטימית.
    (ואז מי באופוזיציה חושב כך במשא ומתן ו/או הצטרפות לפעול למיתון המדיניות) גם בזה הוא לא מסתפק כי ואומר
    שמדיניות עצמה (ולא הממשלה) אינה לגיטימית משום שהבטיחה לציבור את ההיפך. זה שונה כמובן מהליכוד שבחר בפריממריז מקום 1 את יריב לוין שהאגנדה היחידה שלו היתה רפורמה משפטית ומפלגות הציונות הדתית דיברו על כך במצעיהן כמה בחירות אחורה.
    (מילים זה לא חרטא – חשוב לדייק)
    ברק סתם לקח את הכותרת שנשמעת מוכרת(בעיקר לצד השני) וטובה (כמו לפיד) רוקן מתוכה מימדי עומק ועשה בה שימוש מונופלטיבי.

    עוזי לנדאו (הליכוד):
    ——————-
    אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, הממשלה חוקית, אך דגל שחור של העדר לגיטימיות בעליל מתנוסס מעל מדיניותה. הממשלה נבחרה כחוק, הליך קביעת מדיניותה הוא חוקי, ולכן מדיניותה היא חוקית. אבל משום שמר רבין הבטיח לציבור לפני הבחירות מדיניות אחת, אך משנבחר הוא מבצע את היפוכה הגמור, היא לא לגיטימית. מר רבין קיבל מנדט למדיניות אחת. אין לו מנדט למדיניות הפוכה.

    מפלגת העבודה התחייבה בפני הציבור על פוליטיקה נקייה וגם על תוכנית פוליטית.
    אתם הבטחתם להמשיך את נוסחת מדריד, לא לוותר על רמת-הגולן, לא לקבוע את תנאי הסדר הקבע ביהודה ובשומרון, והציבור הביע בכם אמון כדי לבצע את המדיניות הזאת. אבל בפועל אתם מפירים את התחייבויותיכם לבוחריכם. נוסחת מדריד הפכה אות מתה, הממשלה מוכנה לסגת מכל רמת-הגולן, וביהודה ובשומרון יוצרת הממשלה תהליך הסולל את הדרך להקמת מדינת אש"ף ו"חמאס", שבירתה ירושלים.

    https://knesset.gov.il/tql/knesset_new/knesset14/HTML_27_03_2012_06-21-01-PM/19930721@19930721035@035.html

    אהבתי

  87. כמובן שבכל דיון עם תומכי רפורמה אף אחד לא מתעמק ויאמרו לך שגם עוזי לנדאו אמר שהממשלה חוקית אבל לא לגיטימית בלי לנסות לרדת לעומק הטענות ובכך סותמים פיות.

    אני מסכים שאפשר לומר שהתגובה שלי אינטילגנטית אבל לא חכמה… אבל זה משמעותי רק אם מדוברים על חכם במובן של wise ולא של אינטילגנטי. אולי זה באמת wise לא להגיב בנושא ולסתום את הפה.

    Liked by 1 person

  88. מה זה לגיטימי:
    קמיליה: להערכתי זהו נסיון להפוך את המנהיג הראשי, של המחנה הפוליטי היריב ללא לגיטימי.

    הלגיטימי הראשון שקופץ לראשי הוא באנגלית ילד לא לגיטימי מה שמתורגם בעברית לילד לא חוקי.
    כשהופכים את המנהיג של המחנה היריב ללא לגיטימי, קוראים לו ממזר. (או סתם בן זונה).

    בנט נבחר כראש ממשלה בצורה לא לגיטימית למרות שהרבה מפעולותיו בתפקיד היו ראויות.

    ברק טוען שהמעשים הלא לגיטימיים הופכים את הממשלה ללא לגיטימית.
    ברק טוען שהמעשים הזנותיים הופכים את הממשלה לזונה.
    אבל זה טעם אישי, האם הרפורמה אינה ראוייה בעליל?
    מכיון שזה ביבי אז הרפורמה לא לגיטימית
    אם היה לה האבא הנכון היא היתה לגיטימית.
    אז זו לא הרפורמה זה שאלה של מי המנהיג

    Liked by 1 person

  89. התמנון האיטר מתחרה בחייל זקן?

    ·
    7 שע׳
    תודה לגיבורי טייסת 69 שיצרו חור בגג של בית בצור ולימדו את הלבנונים לקח שלא יישכח לפחות 4 דקות

    ·
    17 שע׳
    הסיסמה – "תנו לצה"ל לנצח" היא סיסמה ריקה שאין בה כלום מלבד רומנטיזציה וגעגועים לימים עברו. התפיסה כאילו צה"ל הוא ארי בסוגר שהמערכת הפוליטית מגבילה אותו הפוכה מהמציאות. צה"ל צבא מסואב, חלש, מובס וכושל. המפקדים שלו רואים בעצמם פילוסופים ומדינאים וממש לא חיילים וגנרלים. תפנימו את זה
    ·

    17 שע׳
    חייבים לא להגיב.
    אם נגיב עכשיו, ללא החלטה לחסל את חיזבאללה – נסיים גם את הסבב הזה בהפסד; כמו שסיימנו כל קודמיו ב- 30 שנה האחרונות, מאז מבצע "דין וחשבון" – באדיבות מערכת הביטחון הכושלת ששולטת במדינה.
    ·______
    18 שע׳
    השר ישראל כ"ץ, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, לאולפן ynet: "מה שקרה בלבנון מחייב תגובה עוצמתית. חייבים להגיב ולהשיב את ההרתעה"

    Liked by 2 אנשים

  90. הייטקיסטים (וגם טייסים),
    קצת צניעות…

    Liked by 1 person

  91. כפי שהסברתי – פלורליזם הוא מונח קדום לרב תרבותיות כי הוא רואה באיזה סט של ערכים בבסיסו ערכים נעלים. פילוסופים אמריקאים פרגמטיים ימנים בשנות ה20 של המאה הקודמת הגדירו את החברה בשל ההגירה שעיצבה את ארה"ב. אח"כ באו הפוסטמודרניסטים שדגלו
    ברב תרבותיות בלי היררכיה של תרבות עמוד שידרה אחד עיקרי. הרי על פי הפוסט מודרניסטים אין תרבות נעלה, כמובן שמטרתם גם להרוס את בשביל לרדד את יכולת החשיבה ואז לדידם שימוש בפלורליזם זהה לרב תרבותיות.
    משמע, פולרליזם הוא סובלנות לתרבויות אבל קיים ציר תרבותי מרכזי חברתי שכולם מצייתים ומתיישרים לו מרצון ומבחירה.
    דוגמה טובה היא קנדה שם התרבות מערבית דמוקרטית, כולם אוכלים בייגלה קנדי עם לקס, גם היוונים גם האוקראינים, ואפילו הקונגולזים כי כולנו קנדים וזה המאכל הלאומי. רק המוסלמים לא כי התרבות שלהם אינה יכולה להתקיים מוטמעת בתרבות אחרת.

    אהבתי

  92. תיקון קטן, אני אומר קנדה אבל הניסיון האישי שלי הוא ממונטראול במחוז קוויבק שהוא כור היתוך של ויאטנמים סינים תוניסאים ואפריקאים יוצאי מדינות צרפתיות ויוונים ורוסים ואירים וגרמנים וכמובן יהודים.
    שם בברור החברה של תרבות ההורים קיימת מבלי שתהיה התנגשות עם תרבות קנדית שהיא סגנון של האח האיטי של האמריקאים. כנראה שהחברה הקנדית, ביחוד בערים הגדולות מושפעת ממה שקורה בארה"ב כפי שיכול לראות כל מי שעוקב אחרי המחאות של ג'ורדן פיטרסון, והיא כבר נוטה לאמץ את הפוסט מודרניזם. קערת סלט חסרת טעם שככל שאתה מוסיף לתוכה יותר אתה גורע

    אהבתי

  93. התיקון של ענק בישל דייסה אכן חשוב מאד!
    קנדה אינה דוגמה טובה לפלורליזם אלא לרב תרבותיות אותה אימצה בשנות ה70 של המאה ה20. קנדה היא קערת סלט ולא כור היתוך שמייצג את ההשקפה הפלורליסטית.

    אהבתי

  94. A salad bowl or tossed salad is a metaphor for the way a multicultural society can integrate different cultures while maintaining their separate identities, contrasting with a melting pot, which emphasizes the combination of the parts into a single whole.

    אהבתי

  95. משום מה יש לי הרגשה שזה קשור להפגנות נגד הרפורמה:

    האם האינטליגנציה של אדם מערות זהה לאינטלגנציה של אדם ממוצע בימינו?
    סביר להניח, שממש לפני שפרצה המהפכה החקלאית לפני כ 10 א' שנה, האינטיליגנציה של האדם הקדמון הצייד-לקט הייתה דווקא גבוהה יותר מאשר האינטיליגנציה של האדם שחי כיום (בממוצע כמובן).

    זאת כי כדי להישאר בחיים, האדם הקדמון הצייד-קלט היה חייב להפעיל כישורים שכליים מרשימים:

    א) הוא היה צריך לדעת לייצר כמעט כל חפץ בעצמו.

    ב) בהיעדר כתב, הוא שמר את כל המידע בזכרונו.

    ג) הציד והלקט דרשו תושייה וידע רבים. למשל היה צורך לזכור מהן הפטריות הטובות למאכל, היכן נמצאות חיות הבר שאותן צריך לצוד וכו'.

    ד) ללא מערכות חוק ומשפט, ההתנהלות מול אנשים אחרים הייתה מורכבת ומסוכנת.

    ה) מי שלא תפקד במיטבו, לא יכול היה להחזיק מעמד. להקת הציידים-לקטים לא יכולה הייתה לקיים רשת ביטחון לנחשלים.

    השווה זאת לכישורים השכליים הנדרשים מאדם בן ימינו כדי להישאר בחיים.

    אנשים המסוגלים לבצע רק עבודות פשוטות מאוד, בוודאי חיים בעוני וסובלים מאוד, אבל הם כן מסוגלים להישאר בחיים. ויש גם רשת ביטחון לנחשלים ביותר.

    הדבר דומה ליכולות השכליות של חיות הבר, העדיפות על אלו של מקבילותיהן המבויתות.

    בקר הבר יותר חכם מהבקר המבוית. תרנגולת הבר חכמה יותר מהתרנגולת המבויתת, וכו'.

    בראייה הזאת, האדם הוא עוד חיה מבויתת ששכלו הצטמצם מעט כתוצאה מהביות.

    Liked by 1 person

  96. לי.ד.

    מדי פעם אני נזכרת בציטטה הזו של מרק טווין:

    ————
    " כשהייתי בן 14, אבא שלי היה כל כך בור וטיפש שלא יכולתי להימצא בקרבתו, אבל כשהגעתי לגיל 21, נדהמתי לגלות כמה הזקן למד בשבע שנים."
    ————

    מנחם אותי לחשוב שאפילו הילדים שלי יגיעו פעם לגיל 21. גם אם להם זה יקח 31 שנים. או 41 שנים.

    Liked by 2 אנשים

  97. כתבה בת שנתיים שמוסיפה מעט ברק

    ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק סיפר בשיחת זום על 'ניצחון' של מפגיני בלפור, שגרמו לראש הממשלה נתניהו להסתובב ברכב מוסווה כמה שעות מחוץ לביתו, עד לפיזור ההפגנה.
    עוד בהקלטות: כיצד משפיעות ההפגנות על השופטים בתיק נתניהו, וגם – מה עצר ברגע האחרון את שופטי בג"ץ שרצו לפסול ריצה של נתניהו לראשות הממשלה בבחירות.
    הכתבה באתר: https://bit.ly/3poCtt9

    אהבתי

  98. כמעט השתכנעתי שהאדם הקדמון עם האינטלגנציה שלו היה יכול להיות ראש ממשלה טוב יותר מהאחרונים שהיו לנו אבל אז נתקלתי בזה

    Per generation, the average IQ test scores increase by 10 points. This is called the Flynn effect,

    איך זה מסתדר עם התאוריה של הררי?

    אהבתי

  99. 1. האם אנחנו צפויים לחטוף כעת דרך קבע טילים גם מלבנון ולא רק מעזה?
    2. האם זה יועיל לנתניהו שלא מגיב?
    3. איך זה יסתדר עם צעדי הרפורמה אחרי פסח?
    4. האם להכין מזומנים לקראת ירידת מחירי דירות בחיפה?

    Liked by 2 אנשים

  100. מאוד מדאיג. אבל חשוב.

    כולל טענות על חוסר היכולת להפיק לקחים מכשלונות העבר, בגלל הימנעות מביצוע תחקירי אמת יסודים.
    תליית האשמה במערכת חינוך שאינה מלמדת איך לרדת לפרטים + עיוורון אידיאולוגי של הצאצאים הרעיוניים של האוטופיסטים מהעלייה השניה.

    בשוליים, כולל אפילו את החשד שההתלקחות הבטחונית האחרונה (בעיקר הטילים מלבנון) נועדו להסיח את הדעת מהעובדה שכוחות הבטחון שלנו ביצעו פוטש שקט. נפנפו מול הממשלה באקדח, אך לא נאלצו לירות לירות ממנו.
    (מה שמזכיר לי שהניו יורק טיימס מדווח היום שיורטו תשדרות לפיהן המוסד עודד את אנשיו להשתתף בהפגנות נגד הממשלה הנבחרת. אני מתקשה למדי להעמיד פני מופתעת).

    להערכתי ניתן לדלג על קטעי הדיבור של אסא כשר (בעל השיער המתולתל). על מי שמפאר ומרומם את צה'ל ואת תהליכי הפקת הלקחים בו, אך רצוי להקשיב לאחרים.
    תזכורת: אסא כשר הוא מאדריכלי הסכם אוסלו, שעדין מאמין שההסכם מימש ראיה אסטרטגית נכונה + חבל שלא המשיך גם להסכם מתן רמת הגולן לסוריה. כל הבעיות של אוסלו נבעו, לתפיסתו, רק מביצוע איטי מדי.
    אסא הזכיר לי שעד היום ניתן למצוא תומכים באידיאולוגיה הקומוניסטית, שמאמינים שהרעיון הקומוניסטי צודק ונכון. רק שרוסיה של סטלין וסין של מאו (ו*כל* שאר המדינות הקומוניסטיות) לא התאימו למימושו הנכון).

    אהבתי

  101. ובהמשך לקו המחשבה של הנושאים שהעלתה קמיליה

    יותר מ-22 שנים חלפו מאז החליט ראש הממשלה דאז אהוד ברק להסיג את כוחות צה"ל מרצועת הביטחון בלבנון. היום יותר ויותר ברור לדעתו של תא"ל במיל' אפי איתם שזעק על הנושא גם בזמן אמת כי היה מדובר באיוולת, כדבריו: "אמרתי לאהוד ברק שאם אנחנו יוצאים מלבנון, לבנון תכנס אלינו אבל הוא היה נחוש בדעתו. בצורה פשוטה, כשברחנו מלבנון עמדו מולנו 800 לוחמים מארגון חיזבאללה שנלחמו על חייהם יום יום וידינו הייתה על העליונה, לא בלי מחיר, אבל באופן ברור. היום עומד מולנו צבא אשר יש לו עשרות אלפי טילים, נסיון לחימתי רב ובמידה רבה מאוד הוא מהווה יריב בעל משמעויות אסטרטגיות במשוואה הבטחונית".

    https://tovnews.co.il/41561

    Liked by 1 person

  102. נתחיל להמטיר פצצות אטום על כל מה שזז. הנוצרים קוראים לזה ארמגדון, ואחרי זה אליהו יגיע ויתרץ קושיות ומענות ואחרי זה ישו ותשקוט הארץ 1000 שנה. אם הבנתי את מה שכתבת והפנת אליו.
    לדעתי מחכים לליזר של יצחק בן ישראל שכבר שלוש שנים שאומר שיש לנו פיתוח שלאף מדינה אחרת בעולם יש למרות שבנט נחפז למכור אותו לאמריקאים.

    Liked by 3 אנשים

  103. מצטרפת להמלצת עדנה לקרוא את התסריט, הגובל באפוקליפטי, של מרדכי קידר.

    להערכתי אין בתרחיש של קידר שום דבר לא ריאלי או לא סביר בצורה קיצונית.
    נראה שאיראן מבצעת *כעת* ניסויי כלים של כל כוחותיה, עד שתגיע שעת הכושר. עד המועד (ללא ספק – הקרוב מדי) שבו יהיה בידיה מספיק נשק גרעיני.

    לחרדתי הקשה, תרחיש זה מגיע בעת שרמת האמון של בצה'ל ובבכיריו נמצאת בשפל של כל הזמנים. מאוד קשה לי לבטוח באפשרות שצה'ל כבר נערך למספר תרחישים דומים, הכין תוכניות מגרה למקרה הצורך, הצטייד והשקיע באימונים של כוחותיו לתפקד היטב על פי תוכניות מגרה אלו.

    ברקע, נזכרתי בכל הבריתות שאיראן כרתה *לאחרונה* עם יריביה הסונים המושבעים, (בחסות סין ורוסיה ובהשלמה של ארה'ב והאיחוד האירופי).
    בעיקר בברית איראן – סעודיה.
    גם גרמניה של היטלר לא העזה לתקוף את פולין *לפני* שדאגה להבטיח את כל אגפיה. היא אפילו כרתה ברית עם סטלין (שנוא נפשו של היטלר). בכדי להבטיח שהרוסים לא יפריעו לצבא גרמניה לכבוש גם את פולין. שלהפך, שגם הרוסים יסייעו להם במשימתם הקדושה.

    Liked by 1 person

  104. זה מסבך אותנו. כדי להתמודד עם איום כולל נצטרך לדעתי גם גיוס חרדים מה שבקונסטלציה הפוליטית הנוכחית הוא בלתי אפשרי. זה גם ידחה את הרפורמה. העולם נגדנו.

    אהבתי

  105. החשש הוא ממצרים, האם הם יכנסו למערכה. וקרוב לוודאי שאנחנו מורחים זמן ולא מגיבים עד אשר יכנס נשק הלייזר או יכנס טראמפ מה שיבוא קודם.

    אהבתי

  106. אכן אני חושש שנתניהו לא מתכון לצמצם את שליטת אליטות השמאל, אבל החזרת גלנט אינה קשורה לכך.
    מתוך כל מהלכי נתניהו בנוגע לגלנט (מינוי, פיטורין והחזרה) ההחזרה היא המעשה הכי הגיוני.
    לא היה צריך למנות את גלנט, בעיקר כאשר בעת המינוי כבר היה ידוע שלוין שר המשפטים ולכן גם הרפורמה הייתה על הפרק.
    לא היה צריך לפטר אותו ללא התראה מוקדמת ופומבית (מצד נתניהו) על-כך ששר הביטחון לא יכול לשתוק אל מול גילויי סרבנות.
    כיון שהמינוי היה טעות, והפיטורין היו לא במקומם – לא הייתה ברירה אלא להחזיר אותו.

    אהבתי

  107. לא היה צפוי שהצבא יודיע ששכוונתו לציית לנשיאת בית המשפט העליון ולא לראש הממשלה, לכן חילוקי דעות עם גלנט לא היו צפויים. היה צפוי ששר ביטחון אהוד על רמטכ"ל שנכפה על ידי הממשלה הקודמת יוכל לשתף פעולה טוב יותר.

    ראש הממשלה היה צריך לפטר את גלנט בשלב מוקדם יותר, ובכל מקרה גלנט הוא שר של ממשלת הקואליציה, מה זה עניינם של מפגינים שמאלניים? נראה שמחפשים כל תרוץ לצאת להפגנות, הנה הערב לאחר הנאום של נתניהו מיד קופצים כל ראשי הממשלה לשעבר ומעבירים ביקורת ומיד אחרי זה יוצאים כולם להפגנה בקפלן. זו אותה השיטה שנוקטים הפלסטינים כדי להגיע להשגי נגדנו.

    אהבתי

  108. יאיר
    גלנט לא הוחזר כי גלנט מעולם לא פוטר. אי פיטורי גלנט זה גופא העמקת שליטת אליטות השמאל. הסיבה היחידה שהוא לא מפוטר זה חנופה של ביבי לאליטות השמאל (כמובן שהם יגמלו לו אך ורק בבוז על כך) אני מתקשה להאמין שיש מישהו שחושב שביבי לא מפטר את גלנט בגלל ש'לא ראוי לפטר ללא הודעה מוקדמת'.

    Liked by 1 person

  109. זה לא ש"לא מפטרים ללא הודעה מוקדמת" במובן המשפטי של יחסי עבודה אלא במובן הציבורי.
    זה חלק מחוסר הניהול של כל האירוע מצד נתניהו.
    הציבור לא הבין על מה 'מפוטר' שר הביטחון, בעיקר כאשר מפמפמים כל הזמן שיש איום בטחוני.
    זה נתפס כעניין אישי או נקמני מצד נתניהו ולא כפיטורי שר בטחון שאיבד שליטה על הצבא (או שיחרר שליטה).

    אהבתי

  110. ואתה באמת חושב יאיר, שהיה ניתן להסביר לציבור והוא היה אומר : אהה נתניהו אומנם צדק?
    ירצו יאכלו לא ירצו לא יאכלו

    אהבתי

  111. ענק,
    וודאי שהשמאל לא היה מקבל דבר.
    אבל מה שקרה זה שציבור הבוחרים של הליכוד התפרק מבפנים אודות הרפורמה.
    עבורם, ועבור בוחרי המרכז, היה צריך לנהל מערכה ברורה ואיתנה.
    לנתניהו עבר עשיר בניהול קמפיינים ציבורים – כאן הוא כשל (או לא רצה).

    אהבתי

  112. נראה לי שנתניהו התלבט איך למסגר את האירוע. הוא לא רוצה להודות שהוא איבד שליטה כפי שקרה באמת. ואחרי שהחקיקה נדחתה כבר אין טעם להלחם בגלנט למרות החוצפה והכישלון של גלנט. בשלב זה דרעי שכנע את נתניהו להבליג ולא להיכנס לעימות חזיתי. יש משהו באנשים הללו, דרעי ונתניהו שבאופן עקבי נמנעים מלהכנס לעימות חזיתי.

    Liked by 1 person

  113. "הסכנה הביטחונית" האחרונה נולדה כתירוץ שסיפקה מערכת הביטחון לממשלת לפיד לטובת הענקת שדה הגז לחיזבאללה. מלבד זה אין שום סכנה חדשה שנולדה מחוץ לגבולות. מה שהתחדש הוא שהימין, המעריץ המסורתי של מערכת הביטחון, גילה שצמרת מערכת הביטחון היא הסכנה העיקרית לישראל.
    החולשה שמגלה נתניהו בכל החזיתות מאיימת על אחד ההישגים הגדולים שלו, הסכמי אברהם. נראה שנתניהו אימץ אסטרטגיה של אימות הסקרים של ערוץ 13.

    Liked by 3 אנשים

  114. י.ד.,
    נתניהו אמנם תמיד הצטיין בהימנעות מעימותים אבל כשהיה מדובר בנושא מהותי לשיטתו, כמו אירן, הלך על הראש של נשיא ארצות הברית. לצערי, האנרגיה שדחפה אותו אז נעלמה דווקא כאשר הגיע לשיא כוחו הפוליטי

    Liked by 2 אנשים

  115. בנושא המשפטי נראה שנתניהו הוא דור המדבר. הוא לא מסוגל לכך.
    עזיבתו את המערכת הפוליטית תשנה את כל הזירה. גם לטוב וגם לרע.
    אני חושש מחזרת השמאל לשלטון.

    Liked by 2 אנשים

  116. החשש מחזרת השמאל צריך לגרום לשינוי הרפורמה.
    פחות עיסוק בבחירת שופטים ויותר עיסוק בצמצום גבולות הגזרה שלהם.
    לבטל את "הכל שפיט" ולחזק את הכנסת.
    ולהילחם על זהות השופטים מתוך הכנסת ומתוך הוועדה לבחירת שופטים.

    אהבתי

  117. יאיר,
    אתה מפספס בגדול. לחקיקה אין שום משמעות אם השופטים מצפצפים עליה. אין רפורמה ללא החלפת השופטים. לוין ורוטמן כיוונו נכון, זה נתניהו שקרס ברגע המכריע. הוועדה לבחירת שופטים זה טייסת 69 של הימין

    Liked by 1 person

  118. חייל, אתה צודק שאין משמעות ללא החלפת שופטים. אבל אני לא רואה את זה קורה וצריך להסתפק בפחות.

    אהבתי

  119. י.ד.,
    המשפטנים הפעילו את החרב (הזרוע המזויינת המכונה צה"ל) והארנק (צמרת ההון וההסתדרות) שלהם

    אהבתי

  120. הגזיזה התחילה בכתב אישום. עכשיו זה הרגע שנתניהו מגלה שסר כוחו. כמו שמשון המנסה לנער מעליו את העבותים אחרי שדלילה גזזה את שערותיו ולא מצליח כך נתניהו מנסה לנער את העבותים ונכשל. אני מתחיל לחשוב שאולי כדי לשמור על המלך של שלטון הימין יאלץ לוותר על המלכה, נתניהו (וזאת בתקווה שלא תפרוץ פה מלחמה כוללת מהסוג שקידר מנבא ויותר גרוע).

    אהבתי

  121. י.ד.,
    עם כל הכבוד לקידר הוא מדבר שטויות. אין אף גורם בעולם המוסלמי שמסוגל לארגן ולנהל מלחמה כזו. מלחמה, אם תפרוץ, תהיה מהלך לא מתוכנן שיחל בפיגוע/תקיפה מקומית שיגרום למספר גדול של נפגעים ישראלים. צה"ל הוא אמנם צבא כושל שלא מוכן למלחמה הבאה אבל אי אפשר לכבוש את ישראל באמצעות טרקטורונים

    Liked by 1 person

  122. י.ד.,
    משפט נתניהו היה ההיפך מגזיזה. בלעדיו לא היה נולד הקונצנזוס הימני לגבי הרפורמה המשפטית. להזכירך, לפני המשפט נתניהו היה מגינו הראשי של בג"ץ

    אהבתי

  123. הגזיזה לא מגיעה ממערכת המשפט. זה היה ידוע ומתומחר מראש.
    הגזיזה מגיעה מראשי המשק ובעיקר מראשי הצבא.

    אהבתי

  124. אתה יודע שאני חושש גם ממצרים ובמעגל החיצוני גם מטורקיה. זה נכון שאין שום איום אמיתי מעזה ומחיזבאללה אבל החשש שלי שאם ישראל לא תצליח לשלוט במתרחש גם הם יכנסו למלחמה ואז נהיה בצרות.

    Liked by 1 person

  125. נתניהו היה ונשאר מאמין במערכת המשפטית והעובדה שהוא נאשם גורמת לו חוסר ביטחון במערכה נגדה. הוא תופס את עצמו כחסר לגיטימיות. הוא נכנס למאבק בגלל הדרישה מהשותפות הקואליציוניות ובגלל הדרישה מהשטח אבל הוא עצמו לא באמת מאמין במלחמה הזו (ולכן גם לא נרתם אליה באופן מלא). והתוצאה היא שברגע האמת הוא נסדק ונרתע.

    Liked by 1 person

  126. י.ד.,
    הטעות של לוין היא הסתמכותו על נתניהו. היה עליו להעביר החלטה מחייבת במרכז ובסיעה, מהלך שהיה מרתיע את נתניהו מהפלת הרפורמה. מהלך כזה כעת לא מעשי פוליטית משום שהוא יציב את לוין מול נתניהו

    Liked by 1 person

  127. י.ד.,
    הציבור הימני כופף את נתניהו פעמיים בעבר. בארוע של אלאור עזריה ובהסכם הפליטים עם האו"ם. לרפורמה יש עדיין סיכוי (קלוש אמנם) אם הזעם הימני יופנה כלפי נתניהו

    אהבתי

  128. נראה לי שאתם נותנים משקל יתר לחלקה של מערכת המשפט בארועים. היא אומנם מקשה על נתניהו להתנהל אבל היא כינור שני. הגזיזה היא ללא ספק ההפגנות שהביאו את הצבא לשתף פעולה עם ה"עם". הרמטכ"ל שנבחר על ידי ממשלת שמאל.
    ההפגנות מאורגנות על ידי גוף שמעוניין להפיל את הימין, ומערכת המשפט רק מסייעת אבל היא לא הגורם המנהל.
    הרפורמה היא תרוץ.

    מספר מליונרים תרמו סכומים גבוהים, ההתנהלות איננה ספונטנית היא מאורגנת על ידי MC מאסטרס אוף סרמוניס, אנשי מקצוע. מאחר ואין לשמאל מנהיג מוביל והם ברקע אולי אהוד ברק יתבקש לשוב ולעשות טובה ולאחד את השורות.
    ללא ספק הכוונה היא להפיל את הממשלה ולא להמתין 4 שנים.

    Liked by 2 אנשים

  129. הבעיה בזעם ימני כלפי נתניהו הוא שהוא בתגובה יכול להוביל רפורמת פשרה שתהיה בכייה לדורות.
    זה לא כמו ביטול הסכם הפליטים.

    אהבתי

  130. יאיר,
    אין דבר כזה רפורמת פשרה כמו שאין חצי הריון. המבחן יהיה השנה עם פרישתן של חיות ושל ברון באוקטובר. לצד החלפתן יש את עניין הסניוריטי. אם הקואליציה תצליח למנות שני שופטים לא אקטיביסטים (או לחילופין אקטיביסטים לימין, כמו אדמונד לוי) שאחד מהם ימונה גם לנשיא העליון זה יהיה ניצחון מוחץ. כל השאר אלה זוטי דברים

    Liked by 3 אנשים

  131. רל"ביות זו מחלה ממארת.
    הכתב הצבאי של ערוץ 13, אור הלר, הציג מכתב של סא"ל במיל. שלמה ריזמן בו הוא מספר על פיקודו בנימין נתניהו שהתחמק משרות במלחמת של"ג והתחמק משרות מילואים כך שלא זכה להכיר את מפקדו הנערץ, ריזמן. לאחר שהמכתב זכה לתגובות שהטילו ספק באמינותו של ריזמן (אחת מהן של חייל ששירת עם נתניהו בשל"ג בהרי השוף) פירסם הלר צילום שבו נראה בוגי יעלון (מפקדה של סיירת מטכ"ל) מעניק לו דרגות.
    ומה העובדות?
    ריזמן לא פיקד מעולם על נתניהו. בזמן מלחמת של"ג היה סמ"ר, נתניהו היה אז סרן.
    בוגי התמנה למפקד סיירת מטכ"ל בשנת 1987. בתמונה משנת 1989 הוא מעניק לריזמן דרגות סרן.
    הטוויט הראשון של הלר

    טוויט ההמשך של הלר

    הדף של ריזמן באתר הגבורה שבו מופיעה דרגתו בסמן מלחמת של"ג
    https://www.gvura.org/a4418-%D7%A1%D7%9E-%D7%A8-%D7%A9%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%A8%D7%99%D7%96%D7%9E%D7%9F

    אהבתי

  132. ברגע שנתניהו התערב הכל נפל וירד לטמיון. האם השותפים שלו יהיו מסוגלים לפרק את הממשלה אם הוא לא יענה לתנאים ואיומים שלהם או שהוא יסבן אותם?
    הרי כלום לא יצא אם הם יתחילו לריב על איזה שופטים לבחור כשהממשלה הנבחרת אינה יכולה לבחור את מי שהיא רוצה.
    וזה לא יסתיים שם, צריך לסרס את הפרקליטה ופיסגת ההתגברות

    אהבתי

  133. *הודעת מטעם יושבי ראש סיעות האופוזציה:*

    מפלגת הליכוד החליטה לעלות לדיון ביום חמישי בוועדת הכנסת את חוק המתנות לקריאה ראשונה.

    ההשלכות לכך הן שעתידה להתקיים על כך הצבעה ביום א׳ הקרוב במליאה. המשמעות היא שלמרות סיום כנס החורף ולמרות שזהו שבוע של ערב חג, החליטה מפלגת הליכוד לכנס את המליאה במיוחד לטובת החוק המושחת והמתועב, בעל ניחוח של אינטרס אישי.

    לא די בכך שהמליאה לא מתכנסת בשבוע של ערב חג פסח, למעט מקרים חריגים, חברי הכנסת אמורים להצביע על חוק שעלול להשחית את כל המגזר הציבורי.
    אנו מודיעים בזאת כי באם יוחלט לכנס את המליאה לטובת חוק המתנות ביום ראשון, כל חברי הכנסת יחויבו להגיע לדיון.

    חוק מירון (2+3) שאושר לדיון במליאה באותו היום, בשל רצון משותף של כל סיעות הבית לתת למשטרה כלים לנהל את אירוע מירון ולמנוע סכנה לחיי אדם, יתקל במאות הסתייגויות ופיליבסטר לתוך הלילה עד יום שני, במקום להעבירו בהסכמה למען אזרחי ישראל.

    אנו מחדדים כי לא נוותר וחוק המתנות המושחת יתקל בהתנגדות מסיבית של כל סיעות האופוזציה. אנו מציעים לקואליציה לשקול שוב את העניין ולמנוע את העלאת חוק המתנות.

    אהבתי

  134. המשך לטענות שניתן משקל יתר למערכת המשפט (ואוסיף – כמו גם למשפט שמתנהל נגד נתניהו),

    נתניהו תמיד ייחס משקל אדיר למצבה הבטחוני והמדיני של ישראל – ומאוד לא סביר שישתנה.

    סביר להניח שנתניהו מאוד מודאג מהברית המסתמנת בין ארה'ב לבין איראן. כמו גם מהעובדה שכל אויבנו מתעודדים מהנסיון של כוחות הבטחון הישראלים (ביידן ומחלקת המדינה, צה'ל, המוסד, המוני בכירים בדימוס ועוד) להחליף את הקואליציה הנוכחית של ישראל.

    חשוב להביא בחשבון שיתכן שנתניהו נמצא בסיטואציה שבה הרע במיעוטו הוא להיכנע חלקית לכוחות המתגבשים נגדו. ומכאן החלטתו לא לפטר את שר הביטחון, ראש המוסד והרמטכ'ל. למרות שהם נותנים יד, ישירות או עקיפות, לחותרים תחת השלטון הנבחר.

    כלומר, לחצים של בן גביר ומפלגתו ו/או הגברת ה"זעם הימני" של ליכודניקים ושות' – עלולים להביא לימין הרבה יותר נזק מתועלת.

    Liked by 1 person

  135. מומלץ לקרוא את השרשור.

    בין השאר: התייחסות להסכם הגז איראן – חיזבאללה – ישראל – ארה'ב. מכירה של אינטרסים ישראליים בכדי שביידן יצליח להינות מהנזק שגרם לסעודיה + המשך יישום מדיניות אובמה לספק לאיראן נשק גרעיני + הישראלים שתומכים בכך בגלל אינטרסים פרטיים שלהם.

    https://mobile.twitter.com/YOSSIBAUM/status/1645164796474449920

    אהבתי

  136. אתה צודק בדבר אחד, אני אדם הגיוני.

    בוא נחשוב בהיגיון ואשמח לשמוע איפה אני טועה.

    בכל משטר דמוקרטי ליברלי ביהמ"ש הוא הסמכות העליונה והממשלה והפרלמנט כפופים לחוק. כך שכל הטענות שביהמ לא נבחר או לא מייצג את העם הם דמגוגיות. ביהמ"ש הוא גוף מקצועי ולא נבחר ע"י העם.

    כיום הממשלה שולטת בכנסת באמצעות רוב קואליציוני ומשמעת קואליציונית. כל חוק שהממשלה רוצה להעביר עובר בכנסת. אם הממשלה תשלוט גם בביה"מ לא יהיה שום גורם שיחסום אותה מלהעביר חוקים דרקוניים, למנות מקורבים לא מקצועיים לתפקידי מפתח, לחוקק חוקים דורסניים ולפגוע בזכויות הפרט באופו קיצוני.

    למצב זה קוראים דיקטטורה. זהו משטר שבו לממשלה אין מגבלות לחוקק ולבצע כל פעולה שתרצה.

    להציג את ביהמ"ש העליון כדיקטטור הוא הונאה ושקר. ביהמ"ש לא החליט להתיר או לאסור עליית יהודים להר הבית, להגיב על טילים, להיכנס לעזה, להעלות מיסים, להסדיר ישובים, לתכנן תח"צ, לקבוע יעדי אינפלציה, למנות שרים ועוד אלפי פעולות שלטוניות. זוהי דמגוגיה לעניים.

    אהבתי

  137. קמיליה, לוותר עכשיו זה הסוף של הימין. אם הממשלה הקודמת תחזור לשילטון *הם* ידאגו שהימין לא יחזור יותר, זה הם שידאגו שבית המשפט המחוזק יגן עליהם, והצבא והמשטרה. הם ירסקו ללא משפט את הדמוקרטיה. זה הסוף של נתניהו

    Liked by 1 person

  138. עוז

    "כיום הממשלה שולטת בכנסת באמצעות רוב קואליציוני ומשמעת קואליציונית. כל חוק שהממשלה רוצה להעביר עובר בכנסת. "
    – הממשלה אינה שולטת בכנסת, הכנסת הקודמת נפלה היות וחבריה סרבו לקבל תכתיבים שהיו בניגוד לאידיאולוגיה שלהם. 120 חברי כנסת ו 10 מפלגות שונות המיצגות את העם נבחרו בבחירות על ידי מגזרים שונים.

    "אם הממשלה תשלוט גם בביה"מ לא יהיה שום גורם שיחסום אותה מלהעביר חוקים דרקוניים, למנות מקורבים לא מקצועיים לתפקידי מפתח, לחוקק חוקים דורסניים ולפגוע בזכויות הפרט באופו קיצוני."

    -איזה אינטרס יש לממשלה להרוג את הג'ינג'ים או לקחת לך את הבית? חברי הממשלה האלו היו תחת אור הזרקורים שנים והוכיחו את רצונם לעשות עבור העם, אם אינם לטעמך תבחור מישהו אחר.

    -בית המשפט מתערב בעינינים לא לא, איש לא בחר בהם ולא החליט שהם יהיו השומרים על המנהיגים הנבחרים. הם אלו שלא ניתן להעניש, המממנים קרובים, מתערבים בחוקים ובהחלטות מדיניות שאינן בתחום שיפוטם.

    "בכל משטר דמוקרטי ליברלי ביהמ"ש הוא הסמכות העליונה והממשלה והפרלמנט כפופים לחוק. כך שכל הטענות שביהמ לא נבחר או לא מייצג את העם הם דמגוגיות. ביהמ"ש הוא גוף מקצועי ולא נבחר ע"י העם."

    -בית המשפט איננו הסמכות העליונה, איננו נבחר על ידי רוח הקודש, והפרלמנט הוא שמחוקק את החוק. הממשלה היא הסמכות העליונה, בית המשפט הוא זרוע ביצועית כמו מחלקת פינוי אשפה, הדואר, חברת החשמל, נהגי האוטובוס

    מה שאתה והחברים שלך עושים זה מי שצועק יותר חזק במשרדי הביטוח הלאומי וקופת חולים קולו קובע יותר. מה שלא ניתן להשיג בכוח האצבע יושג בכוח האגרוף

    Liked by 2 אנשים

  139. אין מדובר פה בבעיה סבוכה. יש כמה גורמים להפיכה המשטרית:

    ביבי מעוניין להיחלץ ממשפטו במקרה הקל או להבטיח את שלטונו והנאותיו לשנים רבות.
    החרדים מעוניינים בפטור גורף משירות, מתקציבים מנופחים לישיבות, בכפייה דתית, בשליטה בכל מה שקשור לכותל, לגיור, לכשרות וכד'.
    יהודים קיצוניים מעוניינים בהפקעת קרקעות, הקמת ישובים, והקמת מדינת הלכה אורתודוקסית.
    כל אלו לא יוכלו להתבצע, או יוכלו להתבצע ביתר נוחות, אם תהיה להם השפעה מכרעת בממשלה, ולא יהיה כל גורם שיוכל לעצור חקיקה שסותרת ערכי שוויון, חופש הפרט, קניין וכד'.

    אלו העובדות והסיבות להפיכה החוקתית שהממשלה מבצעת בדורסנות.

    ברור שהממשלה לא תצהיר שזו כוונתה. היא לא תקבל תמיכה ציבורית רחבה ליישום דיקטטורה, ולכן הממשלה מנסה להציג סיבות מופרכות ל"תיקון" מערכת המשפט, כגון איזון בין מזרחיים ואשכנזים, ביהמ"ש שמאלני, תיקים תפורים ועוד כהנה וכהנה טיעונים מופרכים. הרי ברור לכל בר דעת שגם אם הטיעונים נכונים, ואינם, ההפיכה המשפטית לא מתקנת אותם אלא נותנת לממשלה שליטה מלאה במערכת המשפט. מהלך הכרחי ומקדים לשלטון דיקטטורי.,

    ולכן, יש התנגדות רחבה ועמוקה בציבור, שלא נראתה כמוה עד היום למהלכים אלה.

    התמיכה ברפורמה היא כמובן של המושחתים עצמם, של החרדים שמעוניינים כאמור בחקיקה, הקיצונים שחושבים שיבנו את ביהמ"ק ושל ציבור אדיוטים שתומך ב"רפורמה" ולא מבין את משמעותה.

    אהבתי

  140. עוז,
    אתה לועס מסטיק ישן.
    המשפט זה חלק מההפיכה ויתמוסס. איש לא יאמין בתוצאות המשפט לכאן או לכאן וההאשמות נגדו כל כך תמוהות עד שלא אתפלא אם יסכימו בפשרה שהוא יודה בהריון חוץ רחמי במקום מעילה באמון.
    כולכם מסכימים שיש לעשות שינויים במערכת המשפט אבל לא כאלו, איזה? לא שמענו.
    הממשלה מנסה להחזיר את השלטון שהחזיר לקח במירמה.

    אהבתי

  141. לעדנה,

    אני שותפה לחשש שאם האופוזיציה / הדיפסטייט ישיגו את כל מבוקשם, ויצליחו לסכל את מדיניות הקואליציה הנוכחית ולבסוף גם להפילה, הימין מאוד מאוד יתקשה להתאושש ולחזור בעתיד לשלטון.
    ידוע ששיעורי ההצבעה בבחירות הם המפתח להצלחה / לכישלון. לאחר שרשרת הנסיגות הארוכה של נתניהו – בעתיד בוחרי הימין לא ימצאו כל סיבה טובה לטרוח להגיע פעם נוספת לקלפיות.

    מצד שני, אני מאוד חרדה מהגרעין האיראני, ומגשם של אלפי טילים שעלולים לנחות על ישראל מידי יום מצפון, ממזרח ומדרום, מסיוע סיני ורוסי לאויבנו ועוד. חרדה שמתעצמת גם על רקע אובדן האמון שלי בכשירות צה'ל ובכיריו להגן על המדינה, וחוסר האמון שלי בכוונות האמריקאים והאיחוד האירופי.

    יותר מכך, אני יותר מאשר מודעת לחורים השחורים הענקיים בידע שלי על כל מיני התפתחויות מדיניות וצבאיות (בעולם ובאזורנו). מידע ש*יתכן* שיש לנתניהו, ומשפיע על החלטות הנסיגה שלו, אך הוא בוחר שלא לחשפו לציבור.
    חוסר מידע שלי חושף אותי לספקולציות המפחידות ביותר. כדוגמת ההשערות שהביא יוסי באום.

    כפחדנית מוצהרת, פוסט טראומתית לאירועים שקרו טרם הולדתי (השואה ומלחמת יום כיפור) הרי ששיקולי הישרדות תמיד קודמים בעיני לכל השיקולים האחרים. כולל לסיכויי הימין לחזור לשלטון

    Liked by 4 אנשים

  142. לעוז,

    הנושא החשוב בעיני ביותר, להמשך מדינת הלאום היחידה של העם היהודי, הוא מדיניות ההגירה של מדינת ישראל.
    אם רובה המכריע של ההגירה למדינת ישראל לא יהיה רק לזכאי חוק שבות (שבמילא רבים מהם אינם יהודים), אלא גם להמוני "זכאי" איחוד משפחות" עם ערבים בעלי תעודת זהות ישראלית + המוני מסתננים מאפריקה + המוני שוהים בלתי חוקיים מאירופה ואסיה שתוקף רשיון העבודה שלהם פג לפני שנים + פליטים נוצרים מאוקראינה וכד – אזי ישראל תהפוך, בין אם רוב אזרחי ישראל ירצו בכך ובין אם לאו, למדינת כל אזרחיה. בדומה למאות מדינות בעולם.

    מצ'ב מאמר שמראה שורה מאוד ארוכה של החלטות בתי המשפט בנושאי הגירה, שלילת אזרחות, גירוש מסתננים וכד'. הוכחות שהמערכת המשפטית פוגעת משמעותית בנושא החשוב לי ביותר.

    נראה שנטיית ליבם של רוב שופטי ישראל בנושא זה מאוד שונה משל רוב אזרחי ישראל. ואין לאזרחים מהשורה, כמוני, כל אפשרות להתנגד לדיקטטורה שלהם.
    .

    https://www.google.com/amp/s/mida.org.il/2023/03/15/%25D7%2591%25D7%2592%25D7%25A5-%25D7%2597%25D7%2599%25D7%25A1%25D7%259C-%25D7%2590%25D7%25AA-%25D7%259E%25D7%2593%25D7%2599%25D7%25A0%25D7%2599%25D7%2595%25D7%25AA-%25D7%2594%25D7%2594%25D7%2592%25D7%2599%25D7%25A8%25D7%2594-%25D7%2594%25D7%2592%25D7%2599%25D7%25A2-%25D7%2594%25D7%2596%25D7%259E%25D7%259F-%25D7%259C/amp/

    Liked by 3 אנשים

  143. כן קמיליה, קולע לקרביים מה שאת אומרת פה. מעניין אם בסופו של דבר ממלכת יהודה וישראל יבינו זאת.

    מעט דברים של גדי טאוב בשירשור ארוך, טובים לויכוחים נגד הטסיים והמרחפים

    Liked by 1 person

  144. בוט בינה מלאכותית מיזנתרופית קורא להשמיד את האנושות באמצעות גרעינים***
    בעמוד הטוויטר של בוט האפוקליפסה היה קישור לחשבון יוטיוב עם סרטון המראה את התהליך שהתפתח, שכן בוט הבינה המלאכותית תיאר כיצד הוא יחסל באופן שיטתי את הציוויליזציה האנושית.

    ***אזהרת שטויות במיץ עגבניות 🙂

    https://www.theepochtimes.com/new-ai-bot-chaosgpt-aims-to-destroy-humanity-and-establish-global-dominance_5186010.html?utm_source=morningbriefnoe&src_src=morningbriefnoe&utm_campaign=mb-2023-04-12&src_cmp=mb-2023-04-12&utm_medium=email&est=ZHxLHti5EBcG8ceBA2VTIJRU%2BLrkYKEFvHFDi6DIrQl6YB2shzyK1YoQ3jPBaQ%3D%3D

    אהבתי

  145. באופן יותר ספציפי, פועל לוין כדי למנוע את מינויו של המשנה לנשיאה, יצחק עמית, לנשיא בית המשפט העליון במקומה של הנשיא אסתר חיות שעתידה לצאת לגמלאות ביום 16.04.23 עם הגיעה לגיל 70.

    לוין יכול להשיג כבר עתה, גם בלא שינוי בחוק ובהתאם לחוק הקיים, את חצי תאוותו: לעכב או למנוע מינויו הרשמי של עמית לנשיא. כדאי לזכור: על-פי החוק הקיים, מינוי שופט/נשיא לבית המשפט העליון מחייב הצבעה של שבעה מחברי הוועדה. עד פרישתה של חיות – קיימת בפועל זכות ווטו למינוי נשיא הן בידי נציגי הקואליציה והן בידי חיות ושניים מעמיתיה השופטים החברים בוועדה. ובמילים פשוטות: מינויו של עמית אינו מובטח גם לפי שיטת הסניוריטי, בלא הסכמת השר לוין.

    למעשה, אם עד הגיעה של חיות לגמלאות לא ימונה במקומה נשיא – הפורום החוקי לכינוס הוועדה מחייב חברותו של נשיא בית המשפט העליון בוועדה כאחד מתוך שלושת נציגי בית המשפט העליון – מושבתת בפועל עבודת הוועדה, בשל העדר קְווֹרוּם חוקי, קל וחומר נוכח זאת שהוועדה בהרכבה החדש טרם הוקמה על-ידי שר המשפטים (המבנה הרשום עדיין הוא בראשותו של שר המשפטים הקודם גדעון סער). עמית יצטרך להסתפק רק במילוי תפקידי הנשיא, כממלא-מקום, מתוקף תוארו כמישנה לנשיאה. זה מצב בעייתי ביותר שיאפשר לשר לוין, גם בלא שינוי החוק, לעכב מאוד או אף לטרפד כניסתו הרשמית של עמית לתפקיד הנשיא.

    Liked by 3 אנשים

  146. א.
    טעות בידך. כמו שכתב כחייל כל עוד לא שונה הרכב השופטים שום דבר לא יעזור על העדר 'קוורום חוקי' תעתור התנועה לאיכות השלטון על זה שהממשלה לא ממלאת את תפקידה ובג'ץ יקבע מה שירצה באופן שעמית יהיה הנשיא.

    Liked by 2 אנשים

  147. פרצה המחאה נגד הרפורמה – השקל נחלש. השוק ראה שהממשלה לא נכנעת למחאה – השקל התייצב. אחרי זה ביבי התקפל והשוק הגיב בהחלשת השקל. השוק אמר את דברו ההתנגדות לרפורמה הורסת את הכלכלה.

    אהבתי

  148. שוב שר הבטחון לא מאפשר כניסת פלסטינים לטקס יום זיכרון אלטרנטיבי בשל מצב בטחוני מיוחד ובגץ עלול כנראה לבטל לו את המדיניות.
    בגץ מחליט עליו.
    הרבה אנשים שמפחדים עכשיו מדיקטטורה ושחיתות הולכים להצביע לליברמן שלא מוכן בכלל לשבת לדיונים על אף פרט (למרות שב2016 תמכו אצלו כמעט באותם חוקים) ברפורמה.
    כמובן שמי שקורא את גיא רולניק בארץ היה יודע שהוא אומר שליברמן הפוליטיקאי הכי מושחת בארץ וכמובן המפלגה שלו זה הכי קרוב לדיקטטורה של צאוצסקו / אורבן בארץ.
    מה ג'ון קליז היה אומר על זה?

    Liked by 1 person

  149. עוד דוגמא חביבה למציאות ההזויה הזו:

    Liked by 2 אנשים

כתיבת תגובה